ŘÍZENÍ LIDÍ PRO LÍDRY (People Management)

Kurzem Vás provede Ing. Dagmar Matějková

HR Consultant, HR Interim/Crisis & HR Project Manager & CEO/Owner I am helping companies to increase their value through the employees. It brings…

Základní info

Cílová skupina: 

Vlastníci firem, generální ředitelé, CFO (Finanční ředitelé), COO (Provozní ředitelé), CIO (Ředitelé pro technologie) a další vedoucí pracovníci/lídři.

Základní informace:

1 denní program pro lídry a manažery, kteří vedou týmy a snaží se zlepšit své schopnosti a dovednosti, při efektivní práci s lidmi. Pragmaticky, konkrétně a k věci.

Hlavní cíle:

  • Zlepšit dovednosti v oblasti řízení lidí. Schopnost kvalitně vybírat, rozvíjet, motivovat a inspirovat členy týmu. Postupovat podle legislativního rámce ČR.
  • Zlepšit se v oblasti, konstruktivně poskytovat, nedestruktivní zpětnou vazbu.
  • Pochopit, jaká je role lídra v organizaci a proč je zodpovědností manažera, starat se o své lidi.
  • Pochopit, proč musím respektovat určité procesy, potřeby, zákony a personální strategii a kolik to může stát, když to dělat nebudu.
  • Pochopit základy efektivního řízení lidí, které vede k zvýšení výkonu a ve finále ke zvýšení hodnoty celé organizace.

 Obsah kurzu: 

 

Nábor & výběr členů týmu

  • Kdo dělá, co a co je moje role jako lídra?
  • Popis práce, pracovní smlouva a jiné dokumenty, CV – co s tím?
  • Nastavení mzdových a bonusových schémat. Mzdová porovnání.
  • Pohovor (kdo, kdy, jak)
  • GDPR – co to je a proč se o tom mám zajímat?
  • Diskriminace – co to znamená a jak se jí vyhnout

Adaptace zaměstnanců

  • Role lídra a způsob, jak se správná adaptace dělá
  • Plán adaptace, zodpovědnosti, časování
  • Nejčastější chyby a kolik stojí

Řízení výkonu

  • Role a povinnosti lídra
  • Nastavení a vyhodnocení cílů (KPI), metoda SMART
  • Efektivní zpětná vazba bez osobních útoků

Odměňování

  • Kdo nastavuje mzdovou politiku a jak?
  • Kdo a jak komunikuje nárůst mezd? Je možné provést snížení mzdy?
  • Kdo počítá bonus a kdo částku komunikuje?

Rozdělování úkolů a jejich kontrola

  • Kdo a jak úkoly nebo projekty přiděluje?
  • Kdo je zodpovědný za výsledky?
  • Kdo vyhodnocuje úkoly a jak?
  • Tipy pro efektivní řízení „tasků“, aplikace nebo „time sheets“

Komunikace v rámci týmu

  • Kdo řeší konflikty a jak se jim vyhnout?
  • E-mailing a CC. – jak pracovat efektivně.
  • Týmová komunikace, meetingy a společenské akce.

Organizační struktura

  • Maticová Struktura – disciplinární versus metodické vedení
  • Přímý nadřízený a tzv. „Dotted line“ manažer
  • Regionální versus metodická struktura

Vedení týmu

  • Motivace, sdílení hodnot a zvládání nálad v teamu
  • Delegace & rozhodování
  • Řízení na dálku (mezinárodní pohled)
  • Řízení změn

Mikro-management

  • Jak to vypadá a co to přináší?

Disciplinární otázky

  • Vytýkací dopis
  • Role lídra v disciplinárním řízení
  • Propouštění
  • Role lídra
  • Jaké jsou možnosti na českém trhu a jak dlouho to trvá?
  • Kdo a jak bude tento proces řídit?
  • Náklady nesprávného rozhodnutí nebo neplatného ukončení pracovního poměru

Další informace a zdroje

Přednášející:

Ing. Dagmar Matějková, HR Professional s téměř 20 lety zkušeností v oblasti lidských zdrojů, lídr velkých globálních týmů a pragmatický poradce pro lidské zdroje a majitel/statutární orgán společnosti Matricaria Chamomilla, s.r.o.

Více informací, kontaktů, referencí, článků a odkazů na Dagmar je k dispozici na stránkách hrinterim.cz

K přípravě tohoto semináře mně inspirovala moje praxe a někdy, bohužel, snaha některých manažerů řešit, záležitosti týkajících se lidí, na základě pocitů, bez zkušeností, znalosti trhu a zákonů. Na základě motta: “Nevím, že nevím”.

Občas se stalo, že takový manažer, dokonce uzavřel pracovní smlouvu nebo ukončil pracovní poměr za společnost, ačkoliv neměl žádné pověření, za společnost jednat. Dozvěděli jsme se o tom, až z předžalobní výzvy.

Jeden manažer ve snaze nevyplatit odstupné, se dohodnul “per pusa”, že daná osoba odejde, ale ta dohoda byla jednostranná a čistě nezákonná. Zaměstnanec s tím nesouhlasil a hrozil žalobou.

Jiný manažer komunikoval přesnou výši bonusu v teamu, které si vypočítal sám, bez toho, aby mu to kdokoliv schválil. Pak se strašně divil, že bonus, dle jeho kalkulace vyplacen nebyl a „jak to má teď komunikovat“?

Další manažer se už při interview zeptal na to, zdali je dáma svobodná nebo vdaná a zdali má děti, kdo se o ně bude starat, když budou nemocné. A další žaloba a prověřování Inspektorátem práce….

Proč je to důležité se v zákonech, které souvisí s řízením lidí orientovat? Kolik stojí takový pracovně právní spor se zaměstnancem a jak dlouho trvá? Proč špatná nebo rozhodnutí z neznalosti, negativně ovlivňují dobré jméno společnosti? Proč je lepší se nechat proškolit, před tím, než to bude společnost stát dobré jméno a nemalé peníze? Odpovědi nechám na Vás.

Pokud máte chuť se něco dozvědět a zjistit, proč zaměstnanci neopouští firmy, kvůli penězům, ale špatným šéfům, tak přijďte. Dobrým šéfem se člověk nerodí, ale postupem času se stává!

Těším se na Vás, Vaše,

Ing. Dagmar Matějková

dagmar.matejkova@hrinterim.cz

ŘÍZENÍ LIDÍ PRO LÍDRY (People Management)

Kontaktovat dodavatele


Kontrola proti spamu. Kolik je dvě a pět ? Součet zapište číslicemi.