Základní info
  Cílem workshopu nebo individuální konzultace je naučit HR specialisty nejen pracovat v roli podpory manažerů, ale i zvýraznit jejich úlohu v přispívání ke stabilitě týmů a zvládání dopadů propouštění na organizaci. 
 Výsledkem je podpora jak manažerů, tak zůstávajících pracovníků v nové situaci. 
 Díky úspěšnému outplacementu a nástrojům použitým během procesu se odcházející zaměstnanec zorientuje ve svých silných a slabých stránkách, nalezne své konkurenční výhody a zorientuje se na trhu práce. 
  - definice outplacementu a jeho použití v současné situaci 
- reakce na propouštění a průběh akceptace změny u zaměstnance 
- výhody outplacementu pro odcházející zaměstnance 
- výhody pro manažery odcházejících zaměstnanců, HR a zaměstnance, kteří zůstávají ve firmě 
- eliminace možných úskalí spojených s odchodem zaměstnanců 
 
 Příprava odcházejícího zaměstnance na hledání pracovních příležitostí 
  - analýza vlastních silných a slabých stránek, nalezení své konkurenční výhody 
- vytvoření životopisu a LinkedIn profilu 
- kde hledat a jak vybrat vhodné pracovní příležitosti 
- jak se připravit na pracovní pohovor 
- vlastní vyhodnocení pracovního pohovoru 
- využití proaktivního přístupu při hledání práce i v osobním životě 
- jak ještě může pomoci zaměstnavatel (reference, psychometrické dotazníky, individuální konzultace s HR…) 
 
 Práce s ostatními účastníky procesu outplacementu 
  - další důležití účastníci procesu (nadřízení, HR, kolegové…) a jejich potřeby 
- zvládání vlastní psychické zátěže 
- … a něco navíc