Základní info
Určeno:
Program je určen vedoucím pracovníkům na všech stupních řízení, kteří chtějí umět úspěšně motivovat a vést své kolegy a podřízené, efektivně delegovat úkoly a znát principy manažerského plánování a rozhodování a tím snadněji dosahovat lepších výsledků.
Cíle semináře:
Používat vhodné styly vedení lidí dle situace a povahy pracovníka a pracovního úkolu, aplikovat základní zásady motivačních teorií ve své manažerské práci, používat dovednosti pro vytváření dobré pracovní atmosféry a pro dosažení optimálního výkonu pracovníků, zvolit vhodnou metodu motivace v daných pracovních podmínkách a pro daného pracovníka. Naučit se určit co, kdy a jak delegovat, identifikovat hlavní problémy, které vyžadují manažerské rozhodnutí, znát různé postupy řešení problémů, aplikovat tyto postupy v práci.
Obsah:
Co je to motivace
- Základy teorie motivace
- Co lidi motivuje
- Co lidi nemotivuje
- Individuální přístup k motivaci
Vedení lidí
- Vlastnosti efektivního vedoucího
- Styly řízení a druhy autority (co je a co není vedení lidí, poznání svého stylu, vhodnost a použitelnost jednotlivých stylů podle situace, nástroje vedení lidí)
- Facilitace a koučování
Delegování
- Proč delegovat?
- Problémy delegování
- Příprava delegování, postup delegování
- Podpora delegované činnosti
Plánování
- Základní manažerský cyklus
- Základy plánování
- Sledování výkonnosti
- Plánování změn
Manažerské rozhodování
- Typy manažerských rozhodnutí
- Implementace rozhodnutí
- Kreativita při rozhodování
Metody:
Interaktivní výklad, diskuze, práce s případovými studiemi, skupinová cvičení, trénink modelových situací, příklady z praxe.
Rozsah semináře: 2 dny