Základní info
  Hlavní myšlenka
 Dnešní doba na nás všechny  klade čím dál větší nároky. Denně se o tom přesvědčujeme. Fenoménem číslo jedna je změna. Vše se mění velmi rychle a pokud chceme, abychom prosperovali musíme  na přicházející změny reagovat, a to čím pružněji, tím lépe. Není jednoduché si v záplavě operativních úkolů najít čas na řešení potřeb svých kolegů a podřízených, což svádí k direktivnímu řízení se všemi jeho důsledky.
 V kurzu se dozvíte, jaké prvky a systémy jsou zapojeny do procesu chování lidí a  jak je lze ovlivňovat. Ukážeme si, jak je efektivní, pokud manažer pracuje nejen na neustálém zlepšování výsledků, ale současně také na zlepšování  vztahů mezi lidmi.
 Cíle (modul 1)
 Sebepoznání:
  - naučit se analýze mezilidských vztahů
- uvědomit si, kde naše přirozená lidská výbava není v souladu s nároky doby
- porozumět důležitým principům a zákonitostem mysli: logika, emoce, stres, výkonnost, soustředění ad.
- poznat, jaké existují bariéry v komunikaci a jak s nimi pracovat
- dozvědět se, jak lze efektivně pracovat s postoji, vlastnostmi a schopnostmi jednotlivých lidí
- pochopit, proč vznikají konflikty a naučit se je efektivně zvládat
Vedení lidí:
  - dozvědět se, jaké mají lidé potřeby a naučit se je mapovat
- pochopit  principy a složky motivace a stimulace a naučit se je správně využívat
- naučit se, jak efektivně motivovat rozdílné typy osobností
- objasnit časté příčiny neschopnosti  a neloajality lidí
- nabídnout perspektivní způsoby hodnocení lidí zaměřené na výsledky a vztahy současně
- dozvědět se, jaké jsou výhody a nevýhody soutěžení  a  spolupráce a naučit se je efektivně využívat
- naučit se zvládat konfliktní jedince
Cíle (modul 2)
 Sebepoznání:
  - prohloubení poznatků o motivaci a stimulaci
- naučit správně zařazovat jednotlivé motivační typy
- pochopit rozdíly mezi jednotlivými motivačními typy a naučit se, jak je efektivně motivovat
- popsat důležitá pravidla motivace a jejich využití v praxi 
Vedení jednotlivců
  - pochopit důležitost hodnocení lidí  a nabídnout principy efektivního hodnocení
- naučit se vést hodnotící pohovor
- naučit se správně zadávat úkoly
- nabídnout možnosti práce s chybami
Vedení skupin
  - navrhnout nástroje analýzy mezilidských vztahů
- naučit se využívat soutěže
- jak efektivně podporovat spolupráci
- získat nástroje pro zvládání pasivity
- popsat jednotlivé styly řízení lidí, jejich výhody a nevýhody
- popsat principy řízení změn
- naučit se navrhnout změnu tak, aby uspěla
Řešení konkrétních situací účastníků