Hodnocení v praxi vedoucího

Kurz na míru

Základní info

URČENO: Vedoucím pracovníkům na všech stupních řízení

CÍL: Vybavit vedoucí pracovníky znalostmi a praktickými dovednostmi v personálních činnostech, za které jsou přímo odpovědní.
Prakticky si ověřit informace jak si připravit a vést přijímací, propouštěcí a hodnotící rozhovor, včetně sestavení souboru otázek pro dotazování. Seznámit se s určováním a formulováním takových hodnotících kritérií, které skutečně ovlivňují výkon a kvalitu práce podřízených. Získat znalosti o hodnotících chybách a návody jak je v praxi eliminovat. Tréninkem si ověřit uplatnění technik porovnávání podřízených při hodnocení. Absolvování kurzu by mělo nastartovat standardní úroveň personální práce vedoucích včetně účinné komunikace mezi výkonnými útvary a personalisty.

OBSAHOVÁ SKLADBA:
A) JAK SI VYBÍRAT PODŘÍZENÉ
Konkretizace personální práce vedoucích pracovníků.Její obsah a časový sled.
Sestavování "Profesiogramu" - souboru požadavků na kandidáta k výkonu určité práce.
Spolupráce s personalisty (Jak pracovat s psychologickými zprávami, uplatnění případových studií skupinové práce a individuální prezentace - ukázky).
Řízený přijímací rozhovor. Jak rozhovor připravit a zahájit, systém a způsob kladení otázek.
Praktická ukázka a rozbor souboru dotazů uplatnitelných v přijímacím rozhovoru (manuál). Ukončení přijímacího rozhovoru a jeho registrace.

B) CO A JAK HODNOTIT NA PODŘÍZENÉM
Ukázky hodnotících kritérií a práce s nimi ( např. úroveň komunikace, organizační schopnosti , aktivita , způsob myšlení , identifikace s firmou , písemný a verbální projev, ochota přijímat odpovědnost apod. cca tři desítky kritérií.). Rozvedení hodnotícího kritéria do několikastupňové hodnotící škály s popisem detailních projevů.
Způsoby porovnávání pracovníků při hodnocení - techniky

C) HODNOTÍCÍ ROZHOVOR
Jak se vyrovnat s nepříjemnými pocity a napětím, když hodnotím druhého.
Čeho se při hodnotícím rozhovoru vyvarovat a co naopak uplatnit.
Průběh rozhovoru - doporučení.
Ukázky a rozbor chyb při hodnocení - doporučení k jejich eliminaci

TRÉNINK:
- Cvičení k určování a formulování požadavků na nového pracovníka, vyhledávání otázek kladených při přijímacím rozhovoru (trénink ve dvojicích).
- Konfrontace videoukázek osobní prezentace uchazečů o určitou práci s psychologickými zprávami o jejich dispozicích - určování společných dominujících rysů a volba vítěze (individuální cvičení)
- Rozbor videoukázek - chyb při přijímacím rozhovoru (diskuse ve skupině).
- Trénink přijímacího rozhovoru s videozáznamem na předem připravených případových studiích. (Konkrétní náplň práce a informace o uchazeči obdrží aktéři z osobního dotazníku). Přehrávka a rozbor ve skupině.
- Test sebehodnocení (individuálně každý z posluchačů).
- Cvičení v zařazování anonymně zvolených vlastních podřízených do několikastupňové hodnotící škály jednoho z hodnotících kritérií (individuálně každý u jiného kritéria - následně rozbor ve skupině).
- Hodnotící rozhovor s videozáznamem.

ROZSAH:
Dvoudenní tréninkový seminář.

Hodnocení v praxi vedoucího

Kontakt na dodavatele získáte po registraci

Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu EduCity.

Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci.

Nebo použijte poptávkový formulář.