Základní info
Motto: "Než učiním rozhodnutí, umím modelovat, kterak budou vypadat výnosy a náklady."
Vztah ekonoma a obchodníka ve většině firem není optimální. Pro ekonoma končí práce vypracováním výsledovky zisku (ztrát), případně stanovením plánu. Obchodník výrazně ovlivňuje marži a náklady, málokdy však konzultuje svá rozhodnutí s ekonomem. Finanční management je nástroj, který snižuje rizika nežádoucích překvapení, navozuje nutnost mluvit společným jazykem, modelovat situace a s co největší přesností předvídat celkový roční výsledek.
Z obsahu semináře:
* Vysvětlení základních pojmů
* Princip finančního managementu a jeho důsledků pro změnu práce obchodníka a ekonoma
* Účetní osnova v řeči obchodního manažéra
* Vstupy: reál, plán, historie, Výstupy finančního managementu s možností ovlivňovat vývoj obratu, nákladu, zisku
Účastníci se naučí a natrénují:
* Co nejvěrněji předvídat budoucnost v řeči výnosů, marže a nákladů
* Kterak by vypadal výsledek, kdybych učinil dílčí krok (extra investice)
* Způsob nahlížet na podnikání v horizontu kvartálu i roku. Nejedná se o plánování, ale modelování
* Slovník mezi obchodním ředitelem a ekonomickým
Firma získá:
Jistotu, že před každým zvažováním investovaných peněz, může modelovat, kterak bude vypadat zisk. Při plánování nových poboček modeluji v kterém měsíci dojde k bodu samofinancování - přechodu z červených čísel do černých.