Základní info
Cílová skupina:
pracovníci na všech úrovních a ve všech oblastech, neboť efektivní komunikace se stala nezbytnýn předpokladem fungování vztahů a procesů na jakémkoliv pracovišti
Obsah kurzu:
- Efektivní komunikace v rovině horizontální i vertikální jako základní předpoklad úspěšného fungování každé firmy
- Typologie v komunikaci, komunikační schémata jednotlivých typů - „každý jsme jiný a je to v pořádku" (umění respektovat „jinakost")
- Strategie jednání s jednotlivými typy - návody jak komunikovat s jednotlivými typy klientů, praktický nácvik
- Rozpoznání hrozícího konfliktu v komunikaci a taktiky vedoucí k jeho řešení
- Pozitivní motivace ke komunikaci, aktivní naslouchání
- Strategie win-win
- Asertivita versus manipulace - Rozpoznání manipulativních technik, Obrana proti manipulaci - kontramanipulativní techniky a jejich praktický nácvik
- Komunikace verbální, neverbální - „ soulad slov a řeči těla"
- Principy efektivní komunikace („otevřená hra")
- Praktický nácvik zvládání různých komunikačních situací - Trénink se zpětnou vazbou