Budování a vedení efektivních týmů

Kurz na míru

Základní info

Doba přináší změny na každém kroku. Změny s sebou přinášejí mnoho problémů, které musí každá organizace řešit. Největší konkurenční výhodu bude mít ten, kdo dokáže nejlépe využít lidské zdroje. Za jednu z nejefektivnějších cest se v této souvislosti považuje týmová práce.


Důvodem pro týmovou práci bývá zejména to, že při hledání řešení určitého problému může být přítomnost druhých stimulující, snáze se nacházejí alternativní cesty, dochází k zjednodušení a zrychlení pracovních i rozhodovacích procesů, podstatně se zvyšuje výkonnost všech členů týmu, což vede obecně ke zlepšení pracovní atmosféry a motivace pracovníků. Týmová práce umožňuje trvalý růst jednotlivců i celých organizací. To ovšem předpokládá určité dovednosti manažerů, resp. lidí pověřených vedením nejrůznějších týmů.






CÍLE
seznámit účastníky s pojmem "skupinová dynamika", dovést je k pochopení sil, které ovlivňují individuální chování a výkon skupin a naučit je využívat základní prvky skupinové dynamiky, řídit a rozvíjet týmovou práci v rámci organizace


prohloubení sebepoznání účastníků v oblasti sociálních dovedností a v jejich motivovanosti k systematické práci na vlastním rozvoji, zejména v oblasti sociálních kompetencí




TÉMATA
úvod do skupinové dynamiky:

formativní vliv skupin

psychologické skupiny

organizace

využívání formativního vlivu skupin

odlišnosti týmů od jiných sociálních skupin
cíle a normy v týmu:

hlavní cíl a dílčí cíle

vedlejší cíle

vytváření norem

druhy norem
řízení interakčních a komunikačních procesů v týmu:

věcná a vztahová složka komunikace

zpětná vazba v týmu

komunikační vzorce v týmu

pravidla efektivní komunikace v týmu

faktory brzdící interakce a komunikaci v týmu

struktura týmu, pozice a role:

vnitřní a vnější hranice

formální a neformální struktura

vytváření struktury týmu

pozice

profesní a týmové role

negativní role

výběr členů do týmu

vedení týmu:

základní zodpovědnosti vedoucího týmu

funkce vedení

styly vedení

Vedení a situační kontexty

řízení rozhodovacích procesů v týmu:

problémy v rozhodování

kroky rozhodovacího procesu

metody rozhodování

rozhodování konsensem

faktory komplikující rozhodovací proces

delegační kontinuum

řízení kooperace a soudržnosti v týmu:

soudržnost a její prožívání

význam a důsledky soudržnosti

faktory přispívající k týmové soudržnosti

vlivy ohrožující soudržnost

soudržnost a kooperace

negativní vlivy vysoké soudržnosti

tenze (napětí) a problémy v týmu:

místo tenze ve skupinové dynamice

typické problémy v týmu a jejich řešení

zacházení s konflikty v týmech

mechanizmy rezistence

týmová atmosféra:

příznivá a omezující atmosféra

vztah soudržnosti a napětí

práce s podskupinami v týmu:

příčiny tvorby podskupin

negativní aspekty tvorby podskupin

typy podskupin

přístup k podskupinám

fáze vývoje týmu:

formování

turbulence

normování

podávání výkonu






METODA
Celý výcvikový program je postaven na kombinaci experienciálního poznávání (poznání zážitkem na sobě samém, které je výsledkem hlubokého zapojení každého člena do skupinových procesů a dynamiky ve výcvikové skupině) a klasických metod výuky, s využitím modelových situací, simulačních her, případových studií, výukových filmů a samostudia.


Účastníci kurzu obdrží i studijní materiál (příručku), kde je stručně a přehledně zpracována daná problematika a který jim v praxi poslouží i jako praktický návod při výběru odpovídajícího postupu vedení týmu s ohledem na konkrétní situační kontexty.




DÉLKA KURZU: 3 x 2 DNY




MAXIMÁLNÍ POČET ÚČASTNÍKŮ: 10




PRO KOHO JE KURZ URČEN
Kurz je určen všem, kteří chtějí podstatně zefektivnit své vedení pracovních skupin a týmů.

















Budování a vedení efektivních týmů

Kontakt na dodavatele získáte po registraci

Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu EduCity.

Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci.

Nebo použijte poptávkový formulář.