Základní info
Vyrovnaný, otevřený a čestný způsob přístupu k problémům upevňuje mezilidské vztahy a je důležitý zejména při budování dlouhodobých obchodních, partnerských a jiných vztahů, na kterých nám záleží. Zvládnutí asertivních dovedností vede k tomu, že rozpory, které musí být konfrontovány, konfrontovány jsou, že dochází k výměně nezbytných informací, i když je to nepříjemné nebo nesnadné.
CÍLE
seznámit účastníky s významem asertivního chování, jako s dalším prostředkem efektivní komunikace
dovést účastníky k pochopení asertivních práv a k jejich optimálnímu uplatnění v reálné komunikaci
naučit účastníky prakticky používat vybrané asertivní techniky
TÉMATA
vymezení asertivity
typy chování
agresivní chování
pasivní chování
manipulativní chování
asertivní chování
srovnání jednotlivých typů chování
asertivní práva
iracionální myšlenky a automanipulace
asertivní dovednosti
poskytování volných informací
sebeotevření
jistota projevu
perzistence
přijatelný kompromis
otevřené dveře
negativní aserace
negativní dotazování
asertivní nesouhlas
asertivní obligace
METODA
Program je prakticky orientovaný a jako základní je používána interaktivní metoda výuky. Většina výukových aktivit je založena na cvičeních a námětech účastníků z jejich reálné profesní, případně soukromé praxe a na modelování optimálního užití vybraných asertivních technik s využitím videotechniky.
Účastníci obdrží i studijní materiál (příručku), kde je stručně a přehledně zpracována probíraná problematika.
DÉLKA KURZU: 2 DNY
MAXIMÁLNÍ POČET ÚČASTNÍKŮ: 12
PRO KOHO JE KURZ URČEN
Kurz je určen všem, kteří chtějí dále zdokonalit své komunikační dovednosti v partnerských (symetrických) i asymetrických (např. nadřízený vs. podřízený) komunikačních transakcích. Předpokládají se základní znalosti z řízení komunikačních procesů.