Základní info
  Vyrovnaný, otevřený a čestný způsob přístupu k problémům upevňuje mezilidské vztahy a je důležitý zejména při budování dlouhodobých obchodních, partnerských a jiných vztahů, na kterých nám záleží. Zvládnutí asertivních dovedností vede k tomu, že rozpory, které musí být konfrontovány, konfrontovány jsou, že dochází k výměně nezbytných informací, i když je to nepříjemné nebo nesnadné.
 
 CÍLE 
seznámit účastníky s významem asertivního chování, jako dalšího prostředku efektivní komunikace
dovést účastníky k pochopení asertivních práv a k jejich optimálnímu uplatnění v reálných komunikačních transakcích při obchodním jednání
naučit účastníky prakticky používat vybrané asertivní techniky v obchodním jednání
 TÉMATA 
vymezení asertivity
typy chování 
agresivní chování
pasivní chování
manipulativní chování
asertivní chování
srovnání jednotlivých typů chování
asertivní práva
iracionální myšlenky a automanipulace
asertivní dovednosti 
poskytování volných informací
sebeotevření
jistota projevu
perzistence
přijatelný kompromis
otevřené dveře
negativní aserace
negativní dotazování
asertivní nesouhlas
asertivní obligace
 
 METODA
Program je prakticky orientovaný a jako základní bude používána interaktivní metoda výuky. Většina výukových aktivit je založena na cvičeních a námětech účastníků z jejich reálné profesní, případně soukromé praxe a na modelování optimálního užití vybraných asertivních technik s využitím videotechniky.
Účastníci obdrží i studijní materiál (příručku), kde bude stručně a přehledně zpracována probíraná problematika.
 
 DÉLKA KURZU: 2 DNY
 
 MAXIMÁLNÍ POČET ÚČASTNÍKŮ: 12