Základní info
Hlavní myšlenka
Můžeme mít ty nejskvělejší nápady, nejoriginálnější myšlenky, projekty, řešení, která by mohla pomoci řešit závažné problémy, pokud však je nedokážeme vysvětlit „prodat“, prosadit a nadchnout pro ně ostatní, pak nejsou k ničemu. Co nedokážeme vysvětlit, to neexistuje. Prezentace je tedy prodejem myšlenky.
Cíle
Komunikace
- objasnit jednotlivé komunikační kanály a pochopit souvislosti a naučit se využívat
- nabídnout aspekty komunikace, které se obvykle vyplácí
- naučit se, jak získávat a udržovat pozornost a důvěru posluchačů
- pochopit základní rozdíly mezi komunikací žen a mužů
- objasnit základní složky verbální, paraverbální a neverbální komunikace a význam jejich kongruence
Příprava prezentace
- pochopit, jak je důležité správně si stanovit cíle prezentace
- naučit se správně provést analýzu posluchačů a situace
- objasnit důležitost struktury prezentace, naučit se stanovovat hlavní body
- naučit se vybrat správné pomůcky a efektivně s nimi pracovat
Prezentace
- probrat jednotlivé formy prezentace a naučit je optimálně vybírat ve vztahu k cíli prezentace
- objasnit a procvičit techniky řeči, probrat řečnické zlozvyky a nabídnout způsoby, jak se jich zbavit
- naučit se správně pracovat s otázkami
- popsat a nacvičit způsoby, jak zvládat trému a stres
- získat informace a nejčastějších chybách při prezentování a jak se jich vyvarovat
- pochopit důležitost zpětné vazby jako nástroje pro zlepšování