Budování a vedení efektivních týmů
Kontakt na dodavatele získáte po registraci
Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu EduCity.Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci. Nebo použijte poptávkový formulář.
-
Kurz na míru
- ID akce:62350
Popis kurzu na míru Budování a vedení efektivních týmů
Doba přináší změny na každém kroku. Změny s sebou přinášejí mnoho problémů, které musí každá organizace řešit. Největší konkurenční výhodu bude mít ten, kdo dokáže nejlépe využít lidské zdroje. Za jednu z nejefektivnějších cest se v této souvislosti považuje týmová práce.
Důvodem pro týmovou práci bývá zejména to, že při hledání řešení určitého problému může být přítomnost druhých stimulující, snáze se nacházejí alternativní cesty, dochází k zjednodušení a zrychlení pracovních i rozhodovacích procesů, podstatně se zvyšuje výkonnost všech členů týmu, což vede obecně ke zlepšení pracovní atmosféry a motivace pracovníků. Týmová práce umožňuje trvalý růst jednotlivců i celých organizací. To ovšem předpokládá určité dovednosti manažerů, resp. lidí pověřených vedením nejrůznějších týmů.
CÍLE
seznámit účastníky s pojmem "skupinová dynamika", dovést je k pochopení sil, které ovlivňují individuální chování a výkon skupin a naučit je využívat základní prvky skupinové dynamiky, řídit a rozvíjet týmovou práci v rámci organizace
prohloubení sebepoznání účastníků v oblasti sociálních dovedností a v jejich motivovanosti k systematické práci na vlastním rozvoji, zejména v oblasti sociálních kompetencí
TÉMATA
úvod do skupinové dynamiky:
formativní vliv skupin
psychologické skupiny
organizace
využívání formativního vlivu skupin
odlišnosti týmů od jiných sociálních skupin
cíle a normy v týmu:
hlavní cíl a dílčí cíle
vedlejší cíle
vytváření norem
druhy norem
řízení interakčních a komunikačních procesů v týmu:
věcná a vztahová složka komunikace
zpětná vazba v týmu
komunikační vzorce v týmu
pravidla efektivní komunikace v týmu
faktory brzdící interakce a komunikaci v týmu
struktura týmu, pozice a role:
vnitřní a vnější hranice
formální a neformální struktura
vytváření struktury týmu
pozice
profesní a týmové role
negativní role
výběr členů do týmu
vedení týmu:
základní zodpovědnosti vedoucího týmu
funkce vedení
styly vedení
Vedení a situační kontexty
řízení rozhodovacích procesů v týmu:
problémy v rozhodování
kroky rozhodovacího procesu
metody rozhodování
rozhodování konsensem
faktory komplikující rozhodovací proces
delegační kontinuum
řízení kooperace a soudržnosti v týmu:
soudržnost a její prožívání
význam a důsledky soudržnosti
faktory přispívající k týmové soudržnosti
vlivy ohrožující soudržnost
soudržnost a kooperace
negativní vlivy vysoké soudržnosti
tenze (napětí) a problémy v týmu:
místo tenze ve skupinové dynamice
typické problémy v týmu a jejich řešení
zacházení s konflikty v týmech
mechanizmy rezistence
týmová atmosféra:
příznivá a omezující atmosféra
vztah soudržnosti a napětí
práce s podskupinami v týmu:
příčiny tvorby podskupin
negativní aspekty tvorby podskupin
typy podskupin
přístup k podskupinám
fáze vývoje týmu:
formování
turbulence
normování
podávání výkonu
METODA
Celý výcvikový program je postaven na kombinaci experienciálního poznávání (poznání zážitkem na sobě samém, které je výsledkem hlubokého zapojení každého člena do skupinových procesů a dynamiky ve výcvikové skupině) a klasických metod výuky, s využitím modelových situací, simulačních her, případových studií, výukových filmů a samostudia.
Účastníci kurzu obdrží i studijní materiál (příručku), kde je stručně a přehledně zpracována daná problematika a který jim v praxi poslouží i jako praktický návod při výběru odpovídajícího postupu vedení týmu s ohledem na konkrétní situační kontexty.
DÉLKA KURZU: 3 x 2 DNY
MAXIMÁLNÍ POČET ÚČASTNÍKŮ: 10
PRO KOHO JE KURZ URČEN
Kurz je určen všem, kteří chtějí podstatně zefektivnit své vedení pracovních skupin a týmů.
Důvodem pro týmovou práci bývá zejména to, že při hledání řešení určitého problému může být přítomnost druhých stimulující, snáze se nacházejí alternativní cesty, dochází k zjednodušení a zrychlení pracovních i rozhodovacích procesů, podstatně se zvyšuje výkonnost všech členů týmu, což vede obecně ke zlepšení pracovní atmosféry a motivace pracovníků. Týmová práce umožňuje trvalý růst jednotlivců i celých organizací. To ovšem předpokládá určité dovednosti manažerů, resp. lidí pověřených vedením nejrůznějších týmů.
CÍLE
seznámit účastníky s pojmem "skupinová dynamika", dovést je k pochopení sil, které ovlivňují individuální chování a výkon skupin a naučit je využívat základní prvky skupinové dynamiky, řídit a rozvíjet týmovou práci v rámci organizace
prohloubení sebepoznání účastníků v oblasti sociálních dovedností a v jejich motivovanosti k systematické práci na vlastním rozvoji, zejména v oblasti sociálních kompetencí
TÉMATA
úvod do skupinové dynamiky:
formativní vliv skupin
psychologické skupiny
organizace
využívání formativního vlivu skupin
odlišnosti týmů od jiných sociálních skupin
cíle a normy v týmu:
hlavní cíl a dílčí cíle
vedlejší cíle
vytváření norem
druhy norem
řízení interakčních a komunikačních procesů v týmu:
věcná a vztahová složka komunikace
zpětná vazba v týmu
komunikační vzorce v týmu
pravidla efektivní komunikace v týmu
faktory brzdící interakce a komunikaci v týmu
struktura týmu, pozice a role:
vnitřní a vnější hranice
formální a neformální struktura
vytváření struktury týmu
pozice
profesní a týmové role
negativní role
výběr členů do týmu
vedení týmu:
základní zodpovědnosti vedoucího týmu
funkce vedení
styly vedení
Vedení a situační kontexty
řízení rozhodovacích procesů v týmu:
problémy v rozhodování
kroky rozhodovacího procesu
metody rozhodování
rozhodování konsensem
faktory komplikující rozhodovací proces
delegační kontinuum
řízení kooperace a soudržnosti v týmu:
soudržnost a její prožívání
význam a důsledky soudržnosti
faktory přispívající k týmové soudržnosti
vlivy ohrožující soudržnost
soudržnost a kooperace
negativní vlivy vysoké soudržnosti
tenze (napětí) a problémy v týmu:
místo tenze ve skupinové dynamice
typické problémy v týmu a jejich řešení
zacházení s konflikty v týmech
mechanizmy rezistence
týmová atmosféra:
příznivá a omezující atmosféra
vztah soudržnosti a napětí
práce s podskupinami v týmu:
příčiny tvorby podskupin
negativní aspekty tvorby podskupin
typy podskupin
přístup k podskupinám
fáze vývoje týmu:
formování
turbulence
normování
podávání výkonu
METODA
Celý výcvikový program je postaven na kombinaci experienciálního poznávání (poznání zážitkem na sobě samém, které je výsledkem hlubokého zapojení každého člena do skupinových procesů a dynamiky ve výcvikové skupině) a klasických metod výuky, s využitím modelových situací, simulačních her, případových studií, výukových filmů a samostudia.
Účastníci kurzu obdrží i studijní materiál (příručku), kde je stručně a přehledně zpracována daná problematika a který jim v praxi poslouží i jako praktický návod při výběru odpovídajícího postupu vedení týmu s ohledem na konkrétní situační kontexty.
DÉLKA KURZU: 3 x 2 DNY
MAXIMÁLNÍ POČET ÚČASTNÍKŮ: 10
PRO KOHO JE KURZ URČEN
Kurz je určen všem, kteří chtějí podstatně zefektivnit své vedení pracovních skupin a týmů.