ProjectPlanner - projektová týmová simulace

Kontakt na dodavatele získáte po registraci

Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu EduCity.
Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci. Nebo použijte poptávkový formulář.
  • Kurz na míru

  • ID akce:
    56660

Popis kurzu na míru ProjectPlanner - projektová týmová simulace

Projektová simulace „ProjectPlanner“ se zakládá na směrnicích IPMA (International Project Management Association) a PMA (ProjektManagement Austria). Simulace ProjectPlanner zprostředkovává systémický přístup k projektové práci a moderní metody projektové práce.

Cílem semináře je dát účastníkům celistvý pohled na procesy projektového plánování. Simulace dává do popředí interakci mezi účastníky. Vysoký a reálný charakter prožitého, aktivní účast při hledání řešení, podnětné a kreativní učební prostředí - to vše podporuje trvalé osvojení nabytých vědomostí.
Účastníci pracují interaktivně v týmu, a nikoliv na PC; v chráněném prostředí prožívají bez rizika extrémní situace jako v reálu.
V každé fázi tohoto tréninku účastníci procvičují nově získané vědomosti přímo na příkladech z praktického pracovního života, procházejí fází reflexe, diskutují a analyzují dosažené výsledky a formulují, vyvíjejí a přijímají nové způsoby práce – nastartování transferu již v průběhu tréninku. Účastníkům je ukázána cesta, kterou mohou následně v praxi sami jít.
Účastníci procházejí procesy plánování od definice cíle projektu až k projektovému strukturnímu plánu a předání k procesu realizace. Komunikační procesy jsou v průběhu simulace ovlivňovány novými vstupy informací. Simulace ukazuje příčiny, které mohou vést k určitým komplikacím projektové práce. Účastníci bezprostředně prožijí a pochopí vliv rozhodnutí na komunikaci v projektu, kvalitu projektového plánování a na výsledkově orientované ukazatele. Poznají důležitost procesu zahájení projektu (Project-Start-Up). Analyzují projektové okolí a naučí se aplikovat systémický přístup.
Účastníci prezentují výsledky své práce. Trenéři moderují proces učení a prezentace střídavě se vstupy teorie a reflexními fázemi.
Do semináře je možné integrovat Vaše standardy projektového managementu (např. specifická firemně-interní terminologie, normy a směrnice, vlastní check-list a jiné dokumenty, projektová organizační struktura…).

CÍLOVÁ SKUPINA
Trénink je určen pro každého, kdo
- je nebo bude zapojen do projektové práce (člen týmu, projektový manager)
- chce prožít v chráněném prostředí extrémní situace jako v reálu a obdržet zpětnou vazbu o svém chování
- se chce seznámit se základy projektového managementu
- je činný v projektech a chce si osvěžit znalosti PM, zvýšit svou efektivitu a prohloubit aplikační schopnosti

CÍLE
- Seznámit se se specifickou terminologií projektového managementu
- Získat pochopení pro projektově orientovaný způsob práce
- Umět používat nástroje pro strukturování projektu
- Umět samostatně naplánovat projekt
- Zlepšit klíčové dovednosti (nalezení rozhodnutí v týmu, řešení konfliktu, komunikace, zacházení se zpětnou vazbou)
- Umět stanovit rámcové podmínky pro projekt (rozčlenění komplexních struktur, pochopení a řízení procesů)
- Formulovat cílová zadání, prosazovat cíle, řídit informační toky
- Rozpoznat rizika projektů
- Akceptovat společnou zodpovědnost za projektový výsledek
- Zvládání změn

OBSAHY
V simulaci je vedle osvojování odborných obsahů z oblasti projektového plánování a projektového managementu procvičována sociální kompetence, analýza problému, stanovení cílů a rozhodovací kompetence v týmu.
- Popis, definice a měření cílů
- Struktury projektových rizik
- Projektový strukturní plán, síťový plán, pracovní činnosti
- Fáze projektu
- Projektová organizace

CO SE V PRAXI PO TRÉNINKU ZMĚNÍ?
a) zlepšení týmové práce (soft-skills)
- aktivizace potenciálu pracovníků pro týmovou prácii a komunikaci
- zlepšení komunikace mezi členy týmu ve fázi přípravy a realizace projektů
- zredukování konfliktů v projektových týmech, nalezení rozhodnutí v týmu, empatie
- pozitivní změna pracovního klimatu, pocit společné zodpovědnosti za výsledky projektu, lepší zacházení s chybami
- chápat změnu jako šanci a ne jako hrozbu
- zvýšení schopnosti zvládat stresové situace

b) zlepšení organizace projektové práce (hard-skills)
- odborná kompetence v plánování a realizaci projektů (strukturování projektů, stanovení rámcových podmínek)
- důsledná formulace a prosazování cílů, určování kritérií úspěchu
- vyvinout společnou terminologii napříč firmou
- osvojení si základních postupů, technik a přístupů pro úspěšnou realizaci projektů
- včasné rozpoznání rizik projektové práce, vyhodnocení, nápravná a preventivní opatření, rozlišení důležitého od nedůležitého

c) identifikace pracovníků-talentů (assessment center)
- identifikace vedoucích pracovníků
- odkrytí potenciálu a silných stránek Vašich pracovníků pro pozice projektových manažerů
- zviditelnění struktury mezilidských vztahů

Více info na http://www.consim.cz/index.php?NADID=8