Firemní kultura jako konkurenční výhoda - NOVINKA

Kontakt na dodavatele získáte po registraci

Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu EduCity.
Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci. Nebo použijte poptávkový formulář.
Kurz zařazen do kategorií kurzů na míru
Manažerské kurzy Kurzy na míru
  • Kurz na míru

  • ID akce:
    46389

Popis kurzu na míru Firemní kultura jako konkurenční výhoda - NOVINKA

Určeno:
Vrcholovému a střednímu managementu, personálním manažerům a majitelům podniků.


Cíle semináře:
? podat přehled o typech firemní kultury a jejich vlivu na výkonnost firmy
? prohloubit znalosti a dovednosti účastníků umožňujících cíleně sledovat a vyhodnocovat hlavní aspekty kultury vlastní firmy
? seznámit účastníky s možnostmi a podmínkami úspěšné realizace změn


Obsah:
1) Kultura organizace = "Software firmy"
? Všeobecně sdílené psané i nepsané významy hodnot a očekávání, v jejichž rámci jsou zvládány
- problémy vnitřní integrace firmy
- problémy vnější adaptace firmy na konkurenční prostředí
? pravidla chování a normy dodržované v pracovních skupinách, rituály, ceremonie firemní filosofie organizační politiky vůči zaměstnancům a zákazníkům a její symboly.

2) Základní typy firemních kultur a jejich znaky a projevy
? vnější a vnitřní determinanty ovlivňující typ firemní kultury organizace

3) Role managementu při ovlivňování firemní kultury
? Jednota stylu a struktury řízení, stylu komunikace, užívaných systémů hodnocení a motivace a jejich vliv na charakter vztahů lidí k vykonávané práci, k sobě navzájem a k dané organizaci
? Filosofie firmy - význam vize, firemní strategie, priorit a jejich symbolů, rituálů a ceremonií pro image firmy a pro dosahování loajality, pocitu sounáležitosti zaměstnanců k dané firmě

4) Kdy a jak firemní kulturu měnit



Metody:
Prezentace, řešení modelových situací, diskuze.


Rozsah semináře: 1 den


Popis:
Firemní kulturu má každá firma. Dlouhodobě nejúspěšnější jsou firmy, které mají jeden společný rys - silnou míru sdílení psaných i nepsaných firemních hodnot, priorit a cílů. Jejich úspěch se odvíjí od schopnosti managementu vytvořit silnou kulturu, která prakticky aplikuje slogan T. Bati: "Vše je možné, když chceš a umíš" . Slogan vystihuje složky výkonového potenciálu firmy. Pokud vlivem nedokonalosti a bariér firemní kultury zaměstnanci vynakládají na realizaci firemních cílů 50% toho, co umí, mohou a chtějí, pak firma ztrácí 7/8 svého výkonového potenciálu. Firemní kultura souvisí s emocionálním světem zaměstnanců, proto ji nelze nařídit, je možné ji iniciovat a kultivovat. Seminář umožní účastníkům uvědomit si stávající stav kultury vlastní organizace a faktory, které ji utváří, případně naplánovat strategii jejích změn.