Dovednosti pro vyřizování reklamací a stížností

Kontakt na dodavatele získáte po registraci

Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu EduCity.
Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci. Nebo použijte poptávkový formulář.
Kurz zařazen do kategorií kurzů na míru
Marketingové kurzy Kurzy na míru
  • Kurz na míru

  • ID akce:
    46326

Popis kurzu na míru Dovednosti pro vyřizování reklamací a stížností

Určeno:
Manažerům a pracovníkům reklamačních oddělení a zákaznických center obchodních a servisních útvarů a firem.

Cíle semináře:
Naučíte se zvládat vyřizování stížností a reklamací. Procvičíte si dovednosti potřebné k úspěšnému jednání s klienty.

Obsah:
Význam stížností a reklamací, důsledky nespokojenosti zákazníků pro firmu
Reakce stěžujících si zákazníků
Verbální a neverbální stížnost
Techniky zvládání emocí zákazníků - snižování napětí v rozhovoru
Pravidla postupu efektivního vyřizování oprávněných stížností
Jak efektivně postupovat při vyřizování neoprávněných stížností
Specifika vyřizování stížností po telefonu a osobního vyřizování stížností
Nácvik vyřizování stížností
Vyřizování reklamací vyjednáváním se zákazníkem
Vyjednávací dovednosti
- dovednosti získávat relevantní informace od zákazníka
- dovednost rozeznat nátlakové postupy v jednání zákazníka a minimalizovat jejich vliv na průběh a výsledek jednání
- dovednost formulovat reklamaci jako řešitelný problém
- techniky zavázání zákazníka ke spolupráci při hledání oboustranně akceptovatelného řešení nápravy
- vyjednávací dovednosti usnadňující překonávání nesouhlasu a dosažení souhlasu zákazníka s navrhovaným řešením
- formulace dohody o postupu nápravy
Nácvik vyjednávání reklamace

Metody:
Vyjednávání v modelových situacích, rozbor videonahrávek, výklad, diskuze.

Rozsah semináře: 2 dny

Popis:
Jednou z častých příčin ztráty zákazníků je nevhodné vyřizování jejich stížností a reklamací.
Zavedení efektivního vyřizování stížností a reklamací stojí organizaci minimální náklady a výsledný efekt - udržení si zákazníka, získání spokojeného zákazníka v dnešním konkurenčním prostředí je ohromný.
Každá organizace usiluje o to, aby se spokojení zákazníci nejen vraceli, ale šířili její dobrou pověst, doporučovali její služby. Jsou-li zákazníci spokojeni s koupí produktu organizace, mají tendenci se vracet. O své spokojenosti však nemluví vůbec, nebo jen v nejbližším okruhu známých, protože svou spokojenost apriorně předpokládají, považují ji za samozřejmost.
Pověst firmy negativně a intenzivně ovlivňují zákazníci nespokojení, ti o svém zklamání hovoří velmi často a v nejrůznějších prostředích.(všichni z doslechu známe daleko více příkladů selhání poskytovatelů různých služeb - dopravy, čistíren oděvů, telefonů, autoservisů, nežli příkladů kvalitních poskytovatelů těchto služeb)
Pozitivně ovlivňují pověst organizací pouze zákazníci, kteří získají službu daleko převyšující jejich očekávání. Vyřizování stížností a reklamací je velmi vhodnou příležitostí pro minimalizaci počtu nespokojených zákazníků a rozšíření počtu spokojených zákazníků, kteří se budou nejen vracet, ale navíc budou dobrou pověst firmy i spolehlivě šířit.
Kvalitní organizace má dostatečně široký okruh stálých spokojených zákazníků. Jejich spokojenost přináší organizaci lepší finanční výsledky a stabilitu. Spokojenost pracovníku s dosaženými výsledky organizace vede k rozvoji pocitu sebedůvěry pracovníků, vytváří tvořivé prostředí, dobrou týmovou spolupráci a vede k vyššímu stupni kvality.