KOUČOVÁNÍ

Kontakt na dodavatele získáte po registraci

Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu EduCity.
Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci. Nebo použijte poptávkový formulář.
Kurz zařazen do kategorií kurzů na míru
Manažerské kurzy Kurzy na míru
  • Kurz na míru

  • ID akce:
    406205

Popis kurzu na míru KOUČOVÁNÍ

CÍL TÉNINKU: posílení manažerské dovednosti zvyšovat výkon, zlepšovat vztahy s podřízenými prostřednictvím efektivnějšího vedení lidí.
PROSTŘEDKY K DOSAŽENÍ CÍLE
Analýza očekávání posluchačů - řešení praktických problémů souvisejících s tématem
Osvojení potřebných teoretických poznatků i zkušeností přednáškovou i zážitkovou formou
Diskuse, srovnávání, vyvozování závěrů pro vlastní manažerskou praxi - opora v písemném materiálu, který posluchači dostanou
Trénink praktických dovedností /možno i s kamerou /, srovnání s profesionálními videozáznamy
Diskrétní testování vlastního chování, postojů, hodnot a empatie za účelem sebereflexe i podpory sebedůvěry
Sebereflexe vede posluchače k náhledu, do jaké míry je osobnostně vybaven koučování využívat přirozeně bez pocitu přetvářky a s přesvědčením, že jde o metodu efektivnější než jiné. Někteří posluchači dokonce zjistí, že mnohé prvky ve svém kooperativním stylu řízení již využívali a mohou svůj přístup zdokonalit.
OBSAH A ROZVRŽENÍ TÉMATU
"koučování jako nový přístup k managementu a rozvoji dovedností "
Vyjádření posluchačů - závažnost jednotlivých oblastí tématu, praktické souvislosti s jejich manažerskou prací
Co je to koučování
Podstata koučování - uvolňovat potenciál člověka, učit lidi myslet, maximalizovat tak výkon
Sebekoučování jako bezpečný způsob, jak rozvíjet dovednosti potřebné pro koučování
Sebehodnocení a dovednost vytvářet vztah
Máme-li být plně akceptování, potřebujeme vytvořit partnerský vztah
Co obnáší partnerský vztah mezi manažerem a jeho spolupracovníky
Jaké chování vztahy posiluje a boří
Manažer jako kouč - kvality kouče
Kouč jako expert
Efektivní motivace - vnitřní motivace, sebemotivace
Vztah kouče a koučovaného - důvěra, bezpečí, hledání cesty minimálního nátlaku
Komunikační kontinuum - orientace na vedoucího, orientace na nositele výkonu
Nařizování, přikazování, sdělování
Přesvědčování, sdílení, vybavení pravomocemi
Zdokonalování - přenášení větší odpovědnosti blíže vykonávané práci
Odpovědnost a její dobrovolné přijímání
Strach ze změn - přežívající stereotyp
Změna jako norma
Řízení změny prostřednictvím jasných strategií
Náročnost změny v řízení lidí
Metody komunikace s koučovanými
Metoda otázek - klíčová
Objasňování, upřesňování a hledání alternativ
Úskalí a nebezpečí kritiky v souvislosti s koučováním
Sebehodnocení koučovaného
Stanovování cílů - spolupráce koučovaných
Vlastnosti rozumných cílů
Přihlášení se k cílům
Cíle spojené s výkonem
Cíle týkající se fungování

Koučování týmu
Rozdíl mezi pracovní skupinou a týmem
Vývoj skupiny v tým - stupně rozvoje týmu, Maslowova hierarchie potřeb a její projevy ve spolupráci, prosazování a začlenění
Charakteristiky vysoce výkonného týmu
Koučování příkladem
Shoda na společných cílech týmu
Společné zpracování principů fungování týmu
Společná příprava na rozvoj vlastností a dovedností
Jsou žádoucí společné aktivity ?
Diskuse o individuálních a kolektivních záměrech
Využití koučování při hodnocení pracovníků, rozhodování, plánování....
Co brání úspěšnému koučování
Změna - chápat každého člověka jako někoho, kdo má potenciál
Vnější bariéry - nedůvěra, cynismus,podezíravost......
Čas ??
Zvyk na přesné pokyny
Obavy o autoritu.........
Vnitřní bariéry - nedůvěra v měkké přístupy, obavy z vlastního selhání, přeceňování tvrdosti a peněz, .....
Co koučování přináší - zdokonalení schopnosti učit se, lepší vztahy, tvůrčí myšlení, rychlejší a efektivnější zpětná vazba..........
Rizika koučování - nedostatečná komunikační obratnost manažera a její důsledky, problémy se sebevědomím u manažera...