Vztahy a komunikace
-
Kurz na míru
- Dodavatel:
Kontakty
- Tel.:+420 777 278 606
- E-mail:
- Web:
- Kontaktní osoba:Ing. Miroslav Krček
- ID akce:3116239
Popis kurzu na míru Vztahy a komunikace
Hlavní myšlenka
Kvalita našeho osobního života a naše profesní efektivita úzce souvisí s naší schopností vytvářet a udržovat vztahy s ostatními lidmi. V tomto ohledu platí princip: "Člověk prakticky nic v životě nedostane bez někoho dalšího." V současném náročném firemním prostředí se ukazuje, že nestačí kultivovat komunikaci pouze prostřednictvím několika naučených technik (např. asertivitou). Dnešní otevřená vertikální i horizontální komunikace předpokládá kultivovanou práci s emocemi (a to zejména v obtížných situacích), schopnost účinného ovlivňování druhých při jednání, a zejména umění synergických rozhovorů při řešení každodenních problémů a situací. Takový způsob komunikace ovšem vyžaduje znalosti a zejména návyky vyšší úrovně.
Připravili jsme pro vás program, který kombinuje sebepoznání, principy strategie výhra/výhra posílené zásadami koučování a bohatě vybavenou "dílnu" konkrétních technik a dovedností; naučíme vás lépe zvládat běžné i obtížnější komunikační situace.
Cíle (modul 1)
Sebepoznání:
- uvědomit si, jakým způsobem ovlivňuje naše navyklá strategie, komunikační dovednosti, osobní charakter a zažité firemní prostředí kvalitu i vývoj vztahů
- umět rozpoznat, kdy lidé hrají hry, kdy si nasazují profesní masky
- ujasnit si, které vlastnosti jsou nejdůležitější pro kultivaci vztahů
- seznámit se s dalšími důležitými zákonitostmi mysli
Strategie:
- uvědomit si, jaké tendence by naše vztahové strategie měly obsahovat
- orientovat se ve strategiích, které lidé užívají, porozumět přednostem a vadám těchto strategií
- pochopit výhody strategie, která současně maximalizuje zaměření na lidi i na konkrétní výsledky
- naučit se čtyřem krokům strategie výhra/výhra získat přehled ve strategiích, které lidé užívají, jejich přednosti a vady
Systém:
- uvědomit si, že systém je důležitým prvkem předvídatelnosti efektivního chování
- umět rozpoznat, kde chybuje systém a kde je problém ve vztazích
- hledat rámcové dohody, jež by napomohly firemní či týmové otevřené komunikaci
Komunikace:
- učit se ostatní slyšet, chápat a pomáhat jim s uvědomováním
- pracovat na schopnosti dospět k oboustranně přijatelné dohodě
- uvědomit si klady a zápory asertivního chování
- umět pracovat s vlastními emocemi i s emocemi partnera
- naučit se prosadit svůj názor, vstřícně odmítnout, vyjádřit pocity
- najít lepší způsoby, jak přijímat kritiku a kritizování
Cíle (modul 2)
Komunikace:
- porozumět vlastnímu fungování v náročných situacích
- umět přizpůsobit osobní styl komunikace situaci, ve které se nacházíme
- nabýt většího respektu ke kvalitám vlastním i svých partnerů
- uvědomit si souvislosti mezi našimi pěti smysly a lidským vnímáním a umět to využít
- najít několik způsobů, jak dobře otevřít rozhovor
- osvojit si schopnost pomocí otázek změnit postoj partnera
- umět snížit váhu nepříjemných argumentů a námitek druhé strany
- dovědět se, jak postupovat k cíli, čelíme-li neshodám
- umět odkrýt speciální postupy přesvědčování na hranici etiky a využít jich
- pojmenovat oblasti, kde ženy a muži obvykle reagují rozdílně
- získat návod, jak zvládat velmi obtížné situace (hněv, lež, vlastní emoce, ve slepé uličce…); lépe porozumět konfliktu, jeho příčinám, důsledkům a strategiím vedoucím k jeho řešení