MISTR - MANAŽER PRVNÍ LINIE - I. Osobnost mistra, II. Manažerská komunikace, III. Týmová spolupráce
-
Kurz na míru
- Dodavatel:
Kontakty
- Tel.:603422003
- E-mail:
- Web:
- Kontaktní osoba:PhDr. Alena Horáková
- ID akce:2841989
Popis kurzu na míru MISTR - MANAŽER PRVNÍ LINIE - I. Osobnost mistra, II. Manažerská komunikace, III. Týmová spolupráce
MISTR MANAŽER PRVNÍ LINIE I – OSOBNOST MISTRA
CÍLOVÁ SKUPINA
mistři, předáci, liniový management, kádrové rezervy
Mistr je výkonným manažerem v první linii. Jsou na něj kladeny velké nároky a požadavky v širokém spektru činností a dovedností, které jsou nezbytné pro efektivní chod každé moderní společnosti. Musí být odborníkem nejen ve svém oboru, ale měl by také ovládnout umění jednání s lidmi, tj. vyznat se v sobě, vyznat se v jiných a odhadnout situaci.
CÍL
- seznámit mistry se základy manažerské práce
- nalezení svých silných stránek v řízení lidí
- rozvoj manažerských kompetencí v oblasti vedení lidí
- zvládnutí zadávání a hodnocení úkolů
- praktické využití delegování při plnění firemních cílů
- zvýšení sebevědomí, při řešení konfliktních situací
- nalezení vnitřní motivace
- pomoci odhalit možné příčiny neefektivních způsobů řešení.
OBSAH
- Teoretický úvod do problematiky - předpoklady vůdcovství, Osobnost manažera a jeho kvality. Typologie osobností. SWOT analýzy osobnosti.
- Vedení lidí, schopnost rozhodovat. Techniky vedení lidí a jejich hodná volba. Situační vedení lidí. Význam autority a osobních postojů. Kreativita v praxi manažera.
- Manažerské přístupy. Metoda GRID – manažerská mřížka a její uplatnění v praxi.
- Jak porozumět chování skupiny. Jací jsou lidé, se kterými spolupracuji?, nástroje a zásady práce s týmem, role v týmu,
- Efektivní motivace nebo stimulace, základní rozdíl mezi motivací a stimulací a jak toto využít ve vztahu ke konkrétním lidem, úkoly pro manažera, jaké stimuly máme k dispozici a jak je využít
- Cesta od procesně řízené firmy ke svobodě v práci, nástroje a zásady práce s týmem, nový pohled na efektivitu práce, „umožňovač“ nebo manažer?
- Interaktivní řešení modelových situací a vhodných scénářů. Jejich následný rozbor, přenos do praxe
_________________________________________________________________
MISTR MANAŽER PRVNÍ LINIE II – MANAŽERSKÁ KOMUNIKACE
CÍLOVÁ SKUPINA
mistři, teamleadeři, předáci, liniový management, kádrové rezervy
Výkon funkce mistra či „teamleadera“ má ve výrobních firmách rozhodující význam. K tomu, aby mohl správně a efektivně plnit očekávanou roli „mlýnského kamene“ mezi vedením a podřízenými spolupracovníky, potřebuje být mistr vybaven mimo jiné i klíčovými komunikačními dovednostmi. V zájmu firmy, podřízených i samotného mistra je, aby uměl efektivně zvolit a využít správné komunikační nástroje.
CÍL
- zefektivnění firemní komunikace. Většina potíží při vedení podřízených má příčinu v nezvládnuté manažerské komunikaci. Využití přirozených komunikačních kompetencí
- zlepšení individuální prezentace problému a jeho řešení
- asertivní zvládaní obtížných situací v komunikaci s podřízenými. Manažerské rozhovory, volba typu, stylu a jeho zvládnutí.
OBSAH
- Teoretický úvod do problematiky – základy manažerské komunikace, formy a jejich význam v porozumění. Strategie pozitivní komunikace, sdílení informací, model včelího plástu, obsah a forma sdělení, řeč těla.
- Manažerské rozhovory. Specifika manažerské komunikace, komunikační styly. Motivace, zpětná vazba, kritika, výtka, hodnocení, výběr, zaměstnanců, propouštění, vedení mítinků a porad.
- Schéma efektivní komunikace s podřízenými. Typy komunikace: jeden na jednoho, jeden proti skupině, porada a její zvládnutí v roli účastníka nebo v roli vedoucího.
- Asertivní zvládání obtížných situací. Způsoby prosazování zájmů. Možnosti řešení konfliktů na pracovišti.
- Vyjednávání a argumentace v týmové spolupráci. Taktiky a strategie manažerského vyjednávání. Moderace a schopnost najít konsensus při řešení problémů.
Interaktivní řešení modelových situací a vhodných scénářů. Jejich následný rozbor, přenos do praxe
_____________________________________________________________________________________________________
MISTR MANAŽER PRVNÍ LINIE III – TÝMOVÁ SPOLUPRÁCE
CÍLOVÁ SKUPINA
mistři, teamleadeři, předáci, liniový management, kádrové rezervy
Člověk k životu potřebuje druhé lidi, proto by měl být schopný s nimi spolupracovat takovým způsobem, který bude naplňovat jeho i jejich zájmy. V případě mistra vstupují do hry i zájmy firmy. Týmová spolupráce se prosazuje především pro složitější úkoly, které vyžadují kreativitu a různé pohledy na problém. Úkoly, které jsou spíše rutinní a nevyžadují příliš inovace, je lepší ponechávat jednotlivcům, budou tak vyřešeny rychleji. Vedoucí se proto vždy musí umět rozhodnout, kdy bude výhodnější pracovat týmově a kdy samostatně.
CÍL
- zefektivnění týmové spolupráce. Uvědomění si významu týmu pro splnění firemních cílů
- pojmenovat prvky firemní kultury a jejich vazbu na harmonizaci cílů jedince s cíly firmy
- aplikovat teorie motivace týmu v každodenní praxi
OBSAH
- Teoretický úvod do problematiky, budování týmu, tým/skupina/komunita/, SWOT analýza prvků týmové spolupráce.
- Strategie týmové spolupráce. Zefektivnění výkonnosti leadera pomocí týmové spolupráce. Role v týmu a jejich význam pro zvyšování efektivnosti práce.
- Delegování – nástroj řízení. Přednosti delegování. Zadávání a přijímání úkolů. Zpětná vazba – hodnocení plnění úkolů. Vnitřní motivace k plnění úkolů
- Motivace týmu, teorie motivace a hledání praktických aplikací v každodenní praxi. Motivátory a demotivátory. Motivační role manažera v týmu. Firemní motivační systémy.
- Firemní kultura a její vliv na výkonnost týmu, základní principy stavby FIKU, definování sdílených hodnot a společných cílů, externí a interní vlivy na formování FIKU.
Interaktivní řešení modelových situací a vhodných scénářů. Jejich následný rozbor, přenos do praxe
Informace - pořadatel:
AHA PR Agency, s.r.o.
Na Pankráci 30, 140 00 Praha 4
tel. 241 442 070
aha@agentura-aha.cz
www.agentura-aha.cz