PROGRAM ROZVOJE PROJEKTOVÝCH MANAŽERŮ – plánování a řízení projektů v praxi

Kontakt na dodavatele získáte po registraci

Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu EduCity.
Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci. Nebo použijte poptávkový formulář.
Kurz zařazen do kategorií kurzů na míru
Manažerské kurzy Kurzy na míru Marketingové kurzy Ostatní kurzy
  • Kurz na míru

  • ID akce:
    24569

Popis kurzu na míru PROGRAM ROZVOJE PROJEKTOVÝCH MANAŽERŮ – plánování a řízení projektů v praxi

Cíle

  • Zlepšit týmovou (meziútvarovou) spolupráci při řešení projektů. Dokázat formovat a vést projektový tým.
  • Vytvořit podmínky pro větší standardizaci procesu přípravy a realizace projektů
  • Podpořit oddělení realizace projektů v kultivaci a sjednocení přístupu ve vedení projektů a multiprojektů.
  • Dokázat identifikovat a omezit rizika související s realizací projektů a včas rozpoznat vlivy okolí na projekty. Zlepšit způsob řešení významných úkolů v kritických okamžicích.
  • Dokázat stanovit a změřit úspěšnost projektu a vyčíslit přínosy (s vazbou na motivační systém).
  • Dokázat realizovat projekty v prostředí s omezenými zdroji. Dokázat efektivně využít nástrojů projektového controllingu a reportingu.
  • Poskytnout možnost zvýšení kvalifikace prostřednictvím nezávislé certifikační zkoušky dle International Project Management Association (IPMA).

Cílová skupina

Projektoví manažeři; management, vybraní členové projektových týmů

Přínosy a rychlá návratnost investice

Sjednocení znalostní úrovně a získání know-how v mezinárodní kvalitě přispěje k tomu, že projektoví manažeři budou schopni:

  • Dokončovat projekty včas, v potřebné kvalitě a v rámci stanoveného rozpočtu. Budou tak efektivněji využívány firemní zdroje.
  • Stanovit a vyhodnocovat úspěšnost realizace jednotlivých projektů. Přínosem bude schopnost lépe stanovovat priority pro nově zahajované projekty a rovněž i v praxi rozvinout systém postupného zlepšování projektových procesů.
  • Pracovat s projektovými riziky. Nebude docházet k závažným a drahým chybám. Tím se sníží procento problémů a finančních ztrát.
  • Lépe formovat a vést projektové týmy. Zlepší se tím efektivita i celková atmosféra při realizaci projektů.
  • Zvýšit svou individuální důvěryhodnost i prestiž firmy získáním mezinárodně uznávaného certifikátu.

Forma a metodika

Tréninkový vzdělávací a řešitelský program

Kombinace vzdělávacího přístupu, kde je cílem rozvoj projektových znalostí, trénink metod a tréninkového řešitelského přístupu. Již v rámci tréninku je možné řešit konkrétní situace a projekty v rámci vaší organizace. Tréninkový řešitelský přístup zajišťuje pochopení a naučení se principům projektového řízení a zároveň umožňuje přenesení naučeného přímo do praxe.

Metodickým východiskem programu je řízení projektů ve vazbě na ČSN ISO 10 006 a s ohledem na mezinárodní standardy v oblasti projektového řízení International Project Management Association (IPMA).

Obsah reprezentativních modulů

Plánování projektů a multiprojektů (2 dny)

  • Naučit se definovat rozsah projektu a stanovit metriky pro vyhodnocení úspěšnosti jeho realizace.
  • Dokázat efektivně propojit projekty se strategií společnosti a provázat výstupy z obchodní činnosti do oblasti projektového řízení.
  • Uvědomit si význam mezinárodních standardů a ČSN ISO 10 006.
  • Pochopit principy plánování, které vedou k vytvoření opravdu použitelných projektových plánů.
  • Snížit riziko realizace projektů již ve fázi přípravy.
  • Dokázat zkrátit (dodržet) dobu realizace projektů v prostředí s omezenými zdroji.
  • Porozumět důsledkům vzájemného ovlivňování projektů a naučit se principům efektivního řízení soustavy projektů.
  • Naučit se pracovat s projektovými riziky (identifikace rizik, kvantifikace rizik, návrh korekčních opatření).

Efektivní řízení projektů (2 dny)

  • Zvládnout oblast projektového controllingu a reportingu.
  • Seznámit se s principy řízení znalostí na projektech.
  • Dokázat úspěšně ukončit projekty.
  • Seznámit se prakticky s tím, jak využít projektového controllingu pro řízení finanční dimenze projektů.

Spolupráce projektového týmu (2 dny)

  • Umět formovat a vést projektový tým.
  • Osvojit si principy důležité pro zvyšování efektivity týmové spolupráce.
  • Umět zvolit optimální styl řízení s ohledem na aktuální stav vývoje firemní kultury a zrání skupin a týmů.
  • Zvládnout principy řešení konfliktů v týmu. Zajistit efektivní komunikaci
    a dokázat adekvátně rozhodnout.
  • Dokázat připravit a vést řešitelský seminář projektového týmu.

Implementační trénink plánování a řízení projektů (2 dny)

  • Propojit trénink s praxí.
  • Použít trénovaný přístup a metody na reálném projektu z prostředí zadavatele.
  • Vytvořit základ produktů, které mohou být dále rozvíjeny.

Příprava k certifikaci projektových manažerů podle IPMA (2 dny)

  • Připravit se k písemné zkoušce dle IPMA stupně D.
  • Dokázat kvalitně zpracovat potřebnou dokumentaci, která je požadována pro certifikaci ve stupních C a B.
  • Znát požadavky k ústní zkoušce u Certifikačního orgánu DNV Czechi (viz www.ipma.cz).
  • Seznámit se s vybranými tématy, které při certifikaci obvykle působí problémy.
  • Procvičit si znalosti a celkový přístup k řízení projektů dle mezinárodních standardů International Project Management Association a s ohledem na novelizovanou ČSN ISO 10 006.

Finanční řízení (2 dny)

  • Pochopení struktury a základní logiky finančního řízení.
  • Pochopení vazby mezi finančním řízení firmy a finančním řízení projektu.
  • Zvládnout cash-flow projektu, gross-margin, forecast.
  • Pochopit a umět pracovat s se základními nástroji – rozvaha, výsledovka, poměrové ukazatele, vnitřní výnosové procento projektu apod.

Vytváření vztahů, vyjednávání, prezentace (2 dny)

  • Zvýšit profesionalitu svého jednání u zákazníků.
  • Umět reagovat na vyslovená i naznačená stanoviska druhé strany.
  • Umět zvládat námitky zákazníků a efektivně argumentovat.
  • Naučit se zvolit správou formu a obsah prezentace nabídky, řešení, stanoviska.
  • Zdokonalit vyjednávací dovednosti, které vedou k dosažení konkrétního cíle.
  • Zkvalitnit fázi přípravy na vyjednávání.

Osobní management (2 dny)

  • Uvědomit si roli manažera a co z toho plyne.
  • Dokázat pracovat s prioritami jako metodou sebeřízení a řízení projektů
  • Umět efektivně pracovat s cíli, vizí, proaktivitou
  • Osobní organizace práce a time management.