OUTPLACEMENT
Kontakt na dodavatele získáte po registraci
Toto poradenství je poskytováno dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu EduCity.Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci. Nebo použijte poptávkový formulář.
-
Poradenství
- ID akce:689429
Popis poradenství OUTPLACEMENT
Outplacement je služba, která má za cíl redukovat nebo dokonce eliminovat všechny negativní vlivy propouštění, zejména však pomoci propouštěným zaměstnancům.
V našem pojetí, vycházejícím zejména z přístupu amerických autorů (Morin, Meyer, Shadle, Brammer, Humberger, Challenger, Lebo a další) chápeme outplacement zejména jako odbornou podporu při aktivitách propouštěného zaměstnance na trhu práce a rovněž jako psychosociální podporu.
Hlavní cíle projektů outplacementu, které realizujeme jak formou individuální péče, tak skupinově formou seminářů s následnou individuální péčí, jsou tyto:
-
„První pomoc“ - psychologická podpora propouštěnému zaměstnanci ze strany odborníka - konzultanta za účelem zvládnout prvotní šok a negativní emoce plynoucí z propuštění
Podpora v sebehodnocení, reálném posouzení vlastních předpokladů a hledání nové, optimální práce
Podpora v osobním i profesním vývoji s cílem dosažení vytýčeného kariérního cíle
Snížení rizika vzniku právních sporů mezi propouštěným zaměstnancem zaměstnavatelem neutralizací negativních emocí
Udržení a podpora obrazu firmy jako seriózního zaměstnavatele, který dovede ocenit hodnotu svých zaměstnanců
Podpora manažera pověřeného propouštěním
Uklidnění zaměstnanců, kteří ve firmě zůstávají
Konkrétní informace o kariérových možnostech na trhu práce, motivace k práci na své vlastní kariéře (zamezení byť jen krátkodobé ztráty kontaktu s trhem práce)
Advanced Search realizuje v rámci programu následující konkrétní řešení:
-
Cyklus individuálních setkání s účastníkem programu – informace o trhu práce a možnostech uplatnění, volba informace o vhodných strategiích hledání práce a vystupování ve výběrových řízeních, psychosociální podpora
Informační příručka pro účastníka programu zachycující informace předávané v průběhu programu písemně (včetně tipů na servery a tisk s nabídkami práce, ukázka vhodné formy CV, doporučení, jak vystupovat u výběrového pohovoru atd.).
„Hotline“ – možnost kontaktovat kdykoli během programu konzultanta prostřednictvím mobilního telefonu či e- mailu
Psychodiagnostika doplní komplexní hodnocení situace a potenciálu účastníka, přispěje k sebepoznání účastníka a jeho lepší profesní orientaci.
Jako příklad uvádíme program semináře, který byl součástí konkrétního projektu:
pracovní trh v ČR a regionech: pracovní příležitosti, současné trendy na trhu práce – požadavky a nabídky zaměstnavatelů
diskuse konkrétní situace účastníka, porovnání s možnostmi pracovního trhu v daném regionu
základy psychohygieny v případě ztráty zaměstnání - zdůraznění aktivního přístupu při hledání zaměstnání, udržení denního rytmu a základních pracovních návyků
plánování kariéry – krátkodobé, dlouhodobé cíle, kariérové plánování krok za krokem
SWOT analýza sama sebe jako profesionála
zadání domácího úkolu – účastník bude požádán o vypracování vlastní SWOT analýzy, která bude poté diskutována na dalším setkání
zdroje při vyhledávání vhodných pracovních nabídek
vyhledávání na internetu – webové portály s nabídkami práce – aktivní vyhledávání nabídek, pasivní vyhledávání zadáním vlastního profilu
přímé oslovování vybraných zaměstnavatelů – kontakt prostřednictvím webu, e-mailu, telefonu, osobní kontakt. Reakce na konkrétní nabídku, oslovení firmy nevztahující se ke konkrétní nabídce
personální agentury a jejich role na trhu práce, vztah kandidát - agentura - zaměstnavatel a rizika. Specifika spolupráce s personální agenturou
nabídky práce v tisku – kde hledat, jak nabídky posuzovat a jak reagovat
úřady práce – jejich úloha, jak s nimi komunikovat
networking – „rozhození sítí“ mezi přáteli, známými z branže i mimo, rodinou a aktivní správa „sítí“
profesní a zájmové webové stránky
rizika při vyhledávání pracovních nabídek – aneb „Jak nenaletět“ - Multi Level Marketing, nabídky práce se vstupním poplatkem, práce z domu apod.
výběrový pohovor
jak se na pohovor připravit, jak během pohovoru vystupovat, obvyklé otázky u pohovoru
pohovor u potenciálního zaměstnavatele vs. pohovor v personální agentuře
pohovor s personalistou vs. pohovor s manažerem
zakázané otázky při pohovoru
reference
speciální typy pohovorů a jak se na ně připravit: panelové interview, behaviorální interview, stresové interview
speciální typ výběrového řízení a příprava na něj: psychodiagnostika, interaktivní situace, assessment centra: skupina kandidátů při řešení problému, dvojice kandidátů, kandidát vs.figurant, prezentace
co následuje po úspěšně absolvovaném výběrovém řízení – prezentace nabídky, podpis pracovní smlouvy, typy pracovních smluv – jejich výhody a nevýhody
modelový pohovor (v případě zájmu pohovor lektor – účastník, případně simulace pohovoru lektory)
Příklad doplňujeme závěrečnou pasáží ze zprávy o realizaci outplacementu:
Aktuální situace:
Účastník má zpracován strukturovaný profesní životopis ve standardním moderním formátu, má zpracován vhodný motivační dopis
Účastník má k dispozici mj. typy na vhodné webové portály s pracovními nabídkami a je připraven je pravidelně navštěvovat
Účastník je zařazen ve výběrovém řízení na manažerskou pozici v oblasti ICT prostřednictvím Advanced Search Technology
Mimo oblast koordinace a vedení interního ICT oddělení či projektů v oblasti ICT uvažuje účastník i o uplatnění v oblasti auditu, poradenství v ICT
Konzultanti budou k dispozici účastníkovi programu i nadále prostřednictvím telefonu a e-mailu.