Inovace ve výuce na SŠ - vyučující

Kontakt na dodavatele získáte po registraci

Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu EduCity.
Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci. Nebo použijte poptávkový formulář.
  • Akce

  • Typ akce:
    kurz
  • Vedeno v jazyce:
    česky
  • ID akce:
    601467
  • Místo konání

  • Region:
    Zlínský kraj
  • Adresa:
  • Cena *

  • Cena:
    1785 Kč
  • Popis ceny:

Popis kurzu Inovace ve výuce na SŠ - vyučující

Inovace ve výuce na SŠ - vyučující

Zveme Vás, vyučující na všech typech středních škol, na konferenci, na níž se s Vámi podělí o své zkušenosti a názory významné kapacity nejen z oblasti pedagogických a psychologických věd a manažeři úspěšných škol.

Konference je pořádána pod záštitou Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR, partnerem konference je Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze.

Program

8:00-8:45 h - prezence a zápis do workshopů (jeden workshop z každého bloku)

Blok č. 1 9:00-9:45 h workshopy

1. Jan Svoboda, PedF Ostravské univerzity
Neexistuje chování žáka, které je nepochopitelné.
A když je pochopeno, otevírá se pole k hledání řešení.

2. Jiří Grygar, Fyzikální ústav Akademie věd
Co je nového v CERNu

3. Marie Šimůnková, Českoslovanská akademie obchodní, Praha
Učíme nejen psát, ale i mluvit
Přesvědčíte se, že obchodní korespondence se dá učit tak, aby se na výuku žáci těšili. Nová pomůcka z dílny HYL učí komunikovat, argumentovat, obhajovat. V učebnici jsou zařazeny také kapitoly společenské etikety, chování u příjímacího pohovoru apod., proto  ji uvítají např. také vyučující občanské nauky.

4. Stanislav Gottwald, Gymnázium Špitálská, Praha, a katedra didaktiky fyziky MFF UK
Fyzika jako show
Podíváte se na několik efektních experimentů, které mohou motivovat žáky k dalšímu zkoumání, zejména optického záření. Experimenty jsou vhodné pro široké spektrum žáků i vzdělávacích cílů. Seznámíte se také s projektem Heuréka.

Blok č. 2 10:00-10:45 h workshopy

1. Marek Herman, člen týmu, který je autorem světově unikátního systému dárcovských SMS, psycholog, lektor, učitel
Řezník v pohledu na Mount Everest
Největším problémem dnešní školy není agresivita, jak se často uvádí, ale nuda. Děti se nudí hlavně proto, že se ve škole jednak nic zajímavého neděje, a taky proto, že tam nepotkáte moc zajímavých lidí.
Co hledají děti ve školách - předavače informací, nebo mistra života?
Nastavili jsme stupidní systém, kdy se děti často učí jen proto, aby uspěly u maturity nebo u přijímacích zkoušek.
V parlamentu chybí skupina poslanců, kteří by se vážně zabývali problémy učitelů. Ne proto, že by chtěli, ale proto, že by je k tomu někdo přinutil.
Takže pokud si učitelé svoje požadavky neprosadí, nic se nestane.
Souhlasíte? Nesouhlasíte? Jaká je vlastně role učitele?

2. Petr Žák, SOŠ pro administrativu EU, Praha
Mount Blue
Zkušený učitel předvede, jak lze žáky naučit bez stresu, hravě a s výbornými výsledky psát na klávesnici počítače. Seminář je určen vyučujícím z obchodních akademií, ale také SOŠ, průmyslových škol a gymnázií.

3. Petr Klusoň, AV ČR
Co je nového v nanotechnologiích
Skončil věk nanotechnologické nevinnosti. Člověk by se měl pokusit napodobit přírodu při vytváření velmi malých funkčních systémů. V přírodě jde o postup opravdu běžný. Každá buňka je příkladem nanotechnologie. Jestliže to tedy zvládne příroda, proč ne my? Nanotechnologický výzkum probíhá úspěšně, ale stranou většinových médií. Využijte příležitosti k získání nejnovějších informací přímo z centra dění.

4. Milan Vorel, ředitel SOŠ a SOU Hostivař
Děti na učiliště nechtějí?
Naše učiliště je plné. Vaše ne?
Děti nastupují do těch škol, které jim vyberou maminky. Co chtějí firmy a podnikatelé, to je upozaděno. Něco můžeme pouze akceptovat, ale něco můžeme ovlivňovat a ovládat, aby byla naše škola naplněná. Příklady dobré praxe jsou toho dokladem, nabízíme Vám je.

Blok č. 3 11:00-11:45 h workshopy

1. Pavlína Palová, OA, Orlová
Fiktivní firmy reálně
Může fiktivní firma spolupracovat s reálnými firmami nebo úřady?  Jak studenty naučit, že zaměstnanci ve firmě dělají vše pro společný cíl. Ukázka práce ve fiktivní firmě, která spolupracuje s reálnými úřady ve svém regionu.

2. Pavel Böhm, PORG
Co je nového ve školním experimentování

Školní experimenty s Vernierem. Na konkrétních experimentech a pod vedením zkušených lektorů si vyzkoušíte práci se školním experimentálním systémem Vernier. Workshop je určen začínajícím i pokročilým uživatelům, učitelům biologie, chemie, fyziky a environmentální výchovy.

3. Jiří Štift, šéfkuchař hotelu Mandarin Oriental Prague
Klientský přístup u nás a ve světě aneb Práce šéfkuchaře není jen vařit
Séfkuchař špičkového hotelu s bohatou praxí poradí, co by se žáci ve škole měli také naučit.

11:45-13:00 H OBĚD

Blok č. 4 13:00-13:45 h workshopy

1. Alexander Burda, Slezská univerzita, Opava
Mystery shopping v hodnocení gastronomických zařízení
zkušený učitel, sommelier a barista
Lektor poradí, jak v gastronomii organizovat mystery shopping, jak ho hodnotit a jak do celého procesu zapojit žáky.

2. Dana Kolářová, Oxford University Press
Ověřujme znalosti moderními nástroji
Dovíte se, jak lze zajistit objektivní testování jazykových dovedností. Testovat můžete velké skupiny žáků, vyhodnocení je elektronické. Testování je mezinárodně ověřené a přizpůsobené národním specifikům.

3. Ondřej Kotaba, Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií VUT Brno
Co je nového v navigačních a naváděcích technologiích

Satelitní navigační systémy, podpůrné systémy pro upřesnění jejich spolehlivosti a přesnosti, novinky ve vývoji netradičních přístupů ke zjištění pozice s použitím alternativních senzorů - kamerové systémy, laserové dálkoměry.

4. Jaroslav Čech, iCORD International
Onborník, či webil?
Pomůže výuka online? Víte, co dělají Vaše děti na počítači? Jak se stát onborníkem?

Blok č. 5 14:00-14:45 h workshopy

1. Ivana Márová, Fakulta chemická VUT Brno
Co je nového v biochemii
Zamilovanost je (bio)chemický proces – ale jak si zamilovat chemii?

2. Ivo Dvořák, sommelier
Degustace - zaujmout bez konzumace alkoholu
Využití audiovizuální techniky, degustační postup, zástupné symboly - evokace, interaktivní přístup, zpětná vazba.

3. Dagmar Škorpíková, sdružení metodiků cizích jazyků Amate
Jak zkoušet ústně angličtinu u státní maturity?
Co se nedostalo do školení CERMATU a je to důležité.

4. Helena Všetečková, ředitelka SOŠ a SOU Roudnice nad Labem
Když jsou škola a zaměstnavatelé opravdu partneři
Spolupracuje-li škola, firma, úřad práce, výchovní poradci, vyučující i žáci ZŠ a SŠ, může být dělnická profese atraktivní. Seznamte se s tím, jak tuto spolupráci podporuje evropský projekt.

Blok č. 6 15:00-15:45 h workshopy

1. Vojtěch Tutr, Národní institut dětí a mládeže
Talnet - on-line k přírodním vědám
Máte šikovné žáky se zájmem o přírodní vědy? Rádi byste jim umožnili další rozvoj, na který nezbývá ve škole prostor? Seznamte se s tím, co vše nabízí Talnet, a jak se dá využít ve výuce i mimo výuku pro motivaci žáků.

2. Marek Herman, člen týmu, který je autorem světově unikátního systému dárcovských SMS, psycholog, lektor, učitel
Řezník v pohledu na Mount Everest
Největším problémem dnešní školy není agresivita, jak se často uvádí, ale nuda. Děti se nudí hlavně proto, že se ve škole jednak nic zajímavého neděje, a taky proto, že tam nepotkáte moc zajímavých lidí.
Co hledají děti ve školách - předavače informací, nebo mistra života?
Nastavili jsme stupidní systém, kdy se děti často učí jen proto, aby uspěly u maturity nebo u přijímacích zkoušek.
V parlamentu chybí skupina poslanců, kteří by se vážně zabývali problémy učitelů. Ne proto, že by chtěli, ale proto, že by je k tomu někdo přinutil.
Takže pokud si učitelé svoje požadavky neprosadí, nic se nestane.
Souhlasíte? Nesouhlasíte? Jaká je vlastně role učitele?

3. Jan Ftáčnik, Oki Systems
Praktické využití multifunkčních zaříení OKI pro školy
OKI - druhá nejprodávanější značka profesionálních kancelářských tiskáren v České republice - představí např. berevný tisk s LED technologií, možnosti práce v síti, způsoby,jak snížit náklady na tisk, zabezpečený tisk s využitím karet, možnosti zpoplatněného tisku pro žáky, tisk 120cm bannerů na školní nástěnky apod.

4. Aneta Hornychová, COFET, a. s.
Finanční gramotnost zábavně a kvalitně
Seznámíte se s nástroji neformálního vzdělávání žáků (divadelní představení, Slabikář Finanční gramotnosti, Už nikdy dlužníkem a další). Nabídneme vám akreditované kurzy pro lektory finanční gramotnosti.

Místo konání

Kaiserštejnský palác, Malostranské náměstí, Praha

Cena

Účastnický poplatek je 960 Kč vč. 20 % DPH. Jakmile obdržíme Vaši přihlášku, pošleme Vám informace o způsobu platby. Konference je akreditována MŠMT v programu DVPP.

Cena zahrnuje vstup na dopolední a odpolední program, pracovní materiály, osvědčení o absolvování vzdělávací akce, občerstvení a oběd.

 

 

Podrobné informace o školení a přihláška