Změny v oblasti marketingu od roku 2022, novela zákona o elektronických komunikacích
Obchodní a občanské právo (seminář)
Lektor/lektoři
JUDr. Zdeněk Kučera, Ph.D.
Partner pražské kanceláře Dentons, působí jako garant modulu Práva ICT a je vedoucím Centra práva, technologií a digitalizace na Právnické fakultě Univerzity Karlovy v Praze, je rovněž garant výuky právních předmětů na Fakultě informačních technologií ČVUT. Ve své praxi se zaměřuje zejména na řešení sporů, obchodní právo a IT právo. V rámci IT práva se specializuje zejména na strukturování komplexních projektů, akvizic IT společností, softwarové právo, otázky elektronické kontraktace, odpovědnosti na internetu, ochrany osobních údajů a právní úpravu on-line marketingu. Věnuje se i otázkám nových technologií a řešitelem projektu Právní aspekty virtuální a rozšířené reality TAČR. V roce 2017 získal ocenění Právník roku v oblasti práva informačních a komunikačních technologií. Pro tuto oblast jej doporučuje například i žebříček Chambers Europe.
Odborný program
Cílem semináře je shrnout změny v oblasti marketingu, které přináší rok 2022. Zaměříme se zejména na novelu zákona o elektronických komunikacích, která se dotýká cookies a telemarketingu. Nevynecháme ale, jak tyto novinky budou fungovat dohromady se zákonem č. 480/2004 Sb., GDPR a pravidly občanského zákoníku. Po absolvování semináře bude posluchač umět odpovědět na otázky, jak může nastavit komunikační kanály vůči svým zákazníkům / potenciálním zákazníkům od 1. ledna 2022 a jaké dokumenty je povinen k těmto kanálům vytvořit.
Seminář bude zaměřen na analýzu dotčených právních předpisů, rozhodovací praxi v ČR i Evropě, ale též na praktické případy z praxe.
Seminář je vhodný jak pro advokáty a právníky, kteří mají zájem si rozšířit obzory, tak pro další zájemce z řad odborné veřejnosti, jako jsou pracovníci v oblasti marketingu, copywriters, pracovníci PR, zástupci státní správy a samosprávy a neziskových organizací.
Podrobná osnova
- Regulace marketingu v České republice
- Občanský zákoník
- Zákon o regulaci reklamy
- Zákon č. 480/2004 Sb.
- Pravidla ochrany spotřebitele
- GDPR
- Novela zákona o elektronických komunikacích
- Změny v oblasti cookies (opt-in/opt-out)
- Změny v oblasti telemarketingu
– Pojem účastnického seznamu
– Tvorba účastnického seznamu
– Kontaktování čísel z vlastní databáze / veřejných zdrojů
– Náhodně generovaná čísla
– Souhlasy a možnost použití souhlasů získaných před 1. lednem 2022
– Přechodná ustanovení novely
- Analýza stanoviska Českého telekomunikačního úřadu k novele
- GDPR a marketing
- Rozhodovací praxe v oblasti marketingu