Nabídka tohoto termínu kurzu již není aktuální. Podobné kurzy naleznete zde.

Jak postupovat při reklamaci zboží; uplatnění práv z odpovědnosti za vady

Základní info

Cíle kurzu

Seminář vám zprostředkuje návod na to, kdy musíte reklamace řešit a kdy naopak nejste k jejich řešení právně povinni, jaké jsou v případě reklamace nároky, jak se máte postavit k souvisejícím škodám, a kdy je nezbytné je uhradit, jak předcházet reklamacím mezi obchodníky v rámci kupních smluv, smluv o dílo, poskytování služeb, jak posílit svoje smluvní postavení a využít správně institutů občanského zákoníku, jak rychle vzniklou reklamaci vyřešit a jak minimalizovat škody z reklamací.

Na semináři budou zmíněny i odlišnosti právní úpravy reklamací dle původního obchodního a současného občanského zákoníku.
Seminář se bude věnovat jak situacím, kdy je účastník semináře subjektem, u kterého se reklamace uplatňuje, tak i situacím, kdy musí sám reklamovat u smluvního partnera.

Protože celá řada problémů spojených s reklamacemi je řešitelná pomocí řádné smluvní úpravy, bude účastníkům nabídnuta řada formulací doporučených smluvních ustanovení.

Určeno pro

Seminář je určen pro majitele společností, manažery, pracovníky obchodních oddělení, právních oddělení, marketingových oddělení, reklamačních oddělení, pracovníky servisu, pracovníky ekonomických oddělení, účetní atd.

Obsah kurzu

• pravidla postupu při reklamaci dle občanského zákoníku a co nesmí být opomenuto,
• reklamace v případě kupní smlouvy, smlouvy o dílo, poskytnutí servisních služeb,
• rozdíl mezi odpovědností za vady a smluvní zárukou, jaké nároky se s nimi pojí v případě reklamace,
• co požadovat a výslovně upravit ve smlouvě (záruka, lhůty pro oznámení vad, reklamační proces, způsob vytyčení vad, povinnost odstranit vady bez prodlení, sankce za neodstranění),
• jak předejít reklamacím:
- správná specifikace zboží, díla nebo služby v nabídce a objednávce;
- správná specifikace dokumentů potřebných pro používání zboží nebo díla;
- převzetí zboží a kontrola zboží, díla nebo služby protokol o převzetí zboží, díla nebo služby, protokol o poškození zboží během přepravy;
- včasné vytyčení vad;
- jak přimět druhou stranu, aby postupovala promptně a vyměnila či opravila zboží nebo dílo?;
• smluvní typy pro posílení vašeho právního postavení v případě reklamace,
• jak minimalizovat škody spojené s reklamacemi a prodlením při reklamaci,
• jak řešit krajní případy neúspěšných reklamací,
• obchodní podmínky – rizika jejich použití a reklamace zboží,
• možnost využití webových a elektronických forem komunikace při řešení reklamací.

Poznámka

Samozřejmostí je občerstvení, podkladové materiály a osvědčení o absolvování pro každého účastníka.

Jak postupovat při reklamaci zboží; uplatnění práv z odpovědnosti za vady

Vybraný termín:

16.12.2019  Praha Upřesnující informace k termínu

Cena

Kontaktovat dodavatele


Kontrola proti spamu. Kolik je pět a sedm ? Součet zapište číslicemi.