Nabídka tohoto termínu kurzu již není aktuální. Podobné kurzy naleznete zde.

ITIL® 3 Service Strategy + exam

Základní info

Popis kurzu

ITIL® Intermediate Service Strategy (SS) je jedním z pěti modulů služby ITIL® Service Lifecycle a pomůže Vám navrhnout, vyvíjet a implementovat strategii poskytovatele služeb, která se přizpůsobuje organizační strategii.



Zaměřuje se na význam strategického aspektu služeb v rámci životního cyklu IT služeb a poskytuje specifické znalosti a techniky, které vám pomohou prokázat, že chápete rizika a faktory úspěchu, a přitom máte dovednosti rozvíjet strategie v rámci organizace nebo programu.



Toto školení je zaměřeno na činnosti související s přeměnou ITSM na strategické aktivum a na řídící strategii v průběhu životního cyklu služby. Mezi témata, jimiž se školení zabývá, patří strategie služby, která definuje služby a prostor na trhu, správa portfolia, řízení poptávky a finanční řízení. Obsahem školení jsou také rozhodující faktory úspěchu a rizika spolu s prováděním strategických hodnocení.



Certifikaci Service Strategy lze provést pouze po akreditovaném školení.



Uvedená cena obsahuje poplatek za certifikační zkoušku.
Při úspěšném absolvování tohoto školení má účastník nárok na zisk 26 bodů PDU pro ziskání či udržení certifikace podle PMI® stupně PMP®.



Cílová skupina


ITIL® Intermediate Service Strategy je vhodný pro profesionály v oblasti IT Management, IT Finance Management, Supplier Relationship Management. Je také užitečný pro jednotlivce, kteří potřebují porozumět vztahu mezi IT a obecnými aspekty jejich práce a ocenit, jak jim rámec nejlepší praxe ITIL může pomoci efektivněji pracovat.



  • Všichni zaměstnanci IT managementu, kteří se podílejí na plánování nebo provozování IT procesů

  • Interní nebo externí konzultanti, kteří pomáhají organizovat plán, implementovat nebo zlepšovat správu IT služeb

  • Zaměstnanci interního auditu, kteří budou odpovědní za přezkoumání správy IT služeb organizací

  • Kurz bude obzvláště zajímavý pro zaměstnance, kteří pracují nebo řídí roli IT Service Strategy nebo si přejí zahrnout tento modul jako součást své odborné kvalifikace ITIL Expert


PRINCE2® a ITIL® jsou registrované ochranné známky společnosti AXELOS Limited, používané na základě povolení společnosti AXELOS Limited. Všechna práva vyhrazena.


ITIL® Intermediate Service Strategy (SS) is one of five ITIL® Service Lifecycle modules and provides you with guidance that enables you to design, develop, and implement service provider strategy that aligns to the organisational strategy.



It focuses on the importance of the strategic aspect of services within the IT service lifecycle and it provides the specific knowledge and techniques to help you demonstrate that you understand the risks and success factors, whilst having the skills to develop and progress strategy within an organisation or programme.



This course focuses on the activities for transforming ITSM into a strategic asset and driving strategy through the service lifecycle. Topics include the principals of Service Strategy, defining services and market spaces, Service Portfolio Management, Demand Management and Financial Management. Critical success factors and risks are also covered along with conducting strategic assessments.



The Service Strategy certification can only be taken following an accredited training course.



Price of exam is included in the price of the course.
On successful completion of this course, the student can claim 26 education units or PDUs that can be used to attain or maintain the PMI® PMP® credential.



Target group


ITIL® Intermediate Service Strategy is suitable for professionals in the areas of IT Management, IT Finance Management, Supplier Relationship Management. It is also valuable for individuals who need to understand the relationship between the IT and general aspects of their work and to appreciate how the ITIL best practice framework can help them work more efficiently.



  • All IT management staff involved in planning for or operating IT processes

  • Internal or external consulting staff, helping an organization plan, implement or improve IT Service Management

  • Internal audit staff that will be responsible for examining or reviewing IT Service Management organizations

  • The course will be of particular interest to staff working or managing an IT Service Strategy role or wishing to include this module as part of their ITIL expert qualification


PRINCE2® and ITIL® are registered trade marks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

Určeno pro

ITIL® Intermediate Service Strategy is suitable for professionals in the areas of IT Management, IT Finance Management, Supplier Relationship Management. It is also valuable for individuals who need to understand the relationship between the IT and general aspects of their work and to appreciate how the ITIL best practice framework can help them work more efficiently.



  • All IT management staff involved in planning for or operating IT processes

  • Internal or external consulting staff, helping an organization plan, implement or improve IT Service Management

  • Internal audit staff that will be responsible for examining or reviewing IT Service Management organizations

  • The course will be of particular interest to staff working or managing an IT Service Strategy role or wishing to include this module as part of their ITIL expert qualification

Obsah kurzu

Upon successful completion of this course participants will:


  • Gain a thorough understanding of the managerial and supervisory issues regarding IT Service Strategy processes and activities

  • Be able to understand the important interfaces between Service Strategy and the other stages within the ITIL Service Lifecycle

  • Be prepared to sit the formal ITIL Service Strategy examination

  • Formal examination: this is a closed book complex graded multiple-choice examination with 8 questions to be answered in 90 minutes. Students must get 70% correct in order to pass.


Follow-up training


Itil scheme


Available certifications


When you complete this training, you can register for the following certification/s.


See more info ITIL® 3 Intermediate Certificate


The following certifications are included in the price of training session.


Předpoklady

Existing holder of the ITIL V3 Foundation Certificate, or an earlier Foundation qualification and an ITIL V3 Foundation Bridge Certificate.

Studijní materiály

V angličtině

Návaznosti

Itil scheme

ITIL® 3 Service Strategy + exam

Vybraný termín:

13.12.2021  Bratislavský kraj

Cena

Kontaktovat dodavatele


Kontrola proti spamu. Kolik je sedm a devět ? Součet zapište číslicemi.