Inkscape - základy počítačové grafiky (INKSC)

Grafika, 2D Grafika

Kurz je vhodný pro začátečníky v počítačové grafice, kteří chtějí upravovat vektorovou grafiku, vytvářet ikony, logotypy, tiskoviny a další propagační materiály. Účastníci se navíc naučí zásadám správné grafické kompozice a seznámí se s hlavními prvky designu při tvorbě vizuálu pro tisk a webovou grafiku.

Privátní školení a termíny na míru

Toto téma je možné zrealizovat pouze jako privátní, a to nejen formou uzavřeného firemního kurzu, ale také jako individuální konzultaci pro jednotlivce.

V případě kurzu na míru je níže uvedená osnova pouze inspirací. Finální obsah vzdělávání, jeho délka i termíny budou přizpůsobeny konkrétním vstupním znalostem, potřebám a cílům účastníků.

Cenovou nabídku vám rádi připravíme na základě vstupů zaslaných e-mailem nebo zadaných prostřednictvím poptávkového formuláře. Cena privátního školení vychází z náročnosti požadované obsahové náplně školení, časového rozsahu a celkového počtu přihlášených osob.

Lokalita, termín kurzu

Kontaktujte nás

Virtuálně se můžete přidat i ke školením ve výše nabízených lokalitách. Do poznámky v objednávce prosím uveďte „Připojím se virtuálně“

Náplň kurzu:

Skrýt detaily
  • Úvod do počítačové grafiky
    1. Typy počítačové grafiky
    2. Zařazení vektorových editorů ve workflow grafického zpracování
    3. Nejrozšířenější SW a srovnání s programem Inkscape, vzájemná kompatibilita
  • Začínáme s Inkscapem
    1. Jak se orientovat v prostředí programu, zobrazování
    2. Vlastnosti dokumentu, editace formátu
    3. Ukládání souboru, formát SVG a PDF
  • Jednoduché tvary
    1. Vytváření a editace
    2. Teorie barev
    3. Výplň a tah objektů
    4. Typy výplní (spojitá, přechodová, vzor, textura)
  • Pomocné prvky
    1. Pravítka, vodítka, mřížka
    2. Přitahování objektů
  • Transformace objektů
    1. Výběr, seskupování, posun, otáčení, zkosení
    2. Kopírování, duplikace a klonování
    3. Zarovnání, zamykání a pořadí objektů
  • Křivky
    1. Vytvářením, druhy a úpravy uzlů
    2. Kombinace tvarů (sloučení, oříznutí, průnik)
  • Vrstvy
    1. Vytváření, organizace a využití
  • Vektorizace rastrové grafiky
    1. Ukázky automatických převodů rastrových obrázků na vektory
  • Text
    1. Základní přehled o písmu
    2. Vytváření a formátování textu
    3. Převedení textu do křivek
  • Externí grafika
    1. Import, ořez
  • Výstup pro tisk a web
Časový rozvrh:
2 dny (9:00hod. - 17:00hod.)