Zaměstnávání malého rozsahu • DPP a DPČ v roce 2024 po novele zákoníku práce
Určeno pro: mzdové účetní, personalisty, vedoucí pracovníky, a všechny zájemce, kteří chtějí získat přehled o všech změnách v této oblasti
Obsah semináře:
- Právní úprava dohod o provedení práce
- Náležitosti dohody o provedení práce a dohody o pracovní činnosti
- Odměnu lze sjednat i v jiné smlouvě – judikát Nejvyššího soudu z r. 2020
- Objem výkonu práce u DPČ lze sjednat i neurčitě (maximálně, nejvýše) – judikát Nejvyššího soudu z r. 2020 a problémy s tím spojené
- Vstupní lékařské prohlídky u DPP a DPČ, periodické a mimořádné prohlídky u DPP a DPČ
- Doba určitá a neurčitá u DPP a DPČ, prodlužování dohod
- Skončení DPP a DPČ
- Délka směny
- Odpovědnost zaměstnance v rámci DPP a DPČ
- Právní úprava pro pracovní poměr a výjimky, od nichž je možné se odchýlit u DPP a DPČ
- Zápočtový list u DPP a DPČ
- Výpočet čistého průměrného výdělku u DPČ a DPP
- Zdanění příjmů na základě DPP a DPČ
- Vznik účasti na zdravotním pojištění u DPP a DPČ, oznamování nástupu do zaměstnání a ukončení zaměstnání
- Zvláštnosti u DPČ z hlediska zdravotního pojištění – povinnost respektovat minimální vyměřovací základ
- Kdy neplatí minimální vyměřovací základ: u pojištěnců státu, při souběhu dvou a více zaměstnání, při souběhu zaměstnání a podnikání - hlavní činnost
- Vznik účasti na nemocenském pojištění u DPP a DPČ • vznik a zánik účasti na pojistném • pravděpodobný příjem u ZMR a DPP
- Příjem zúčtovaný po ukončení DPP a DPČ
- Odvod pojistného na zdravotní pojištění a sociální zabezpečení
Zaměstnání malého rozsahu • § 7 zákona č. 187/2006 Sb.
- Podmínky ZMR • ohlašovací povinnosti vůči OSSZ • účast na NP a odvod pojistného
- ZMR u dohody o pracovní činnosti
- ZMR u pracovního poměru
- ZMR u jiných „zaměstnanců“, například členů statutárních orgánů, jednatelů
- Dávky nemocenského pojištění u ZMR
- Rozhodné období u ZMR
- Změna druhu pojistného vztahu – § 10 zák. č. 187/2006 Sb. (kdy se ZMR mění na tzv. ostatní zaměstnání nebo naopak) a dopad na rozhodné období
- Souběh více ZMR v jednom měsíci postupně za sebou
- Souběh více ZMR plynoucích vedle sebe v jednom měsíci
- DPP do 30.6.2024 a od 1.7.2024
- Nárok na cestovní náhrady u DPP a DPČ – podmínky
- Odměňování zaměstnanců v rámci DPP a DPČ – minimální mzda
- Obecná odpovědnost zaměstnance za škodu u DPP a DPČ
- Odvod zákonného pojištění a nároky na odškodnění u DPP a DPČ
Změny v zákoníku práce týkající se dohod o pracích konaných mimo PP
- Harmonogramy směn
- Formy seznámení s harmonogramem směn
- Informační povinnost vůči dohodářům - § 77a ZP
- Přípustný objem výkonu práce u DPP a DPČ
- Směna • pracovní doba • přestávka na oddech • doba odpočinku
- Překážky v práci u dohod o pracích mimo pracovní poměr
- Nárok na dovolenou u dohod
- Příplatkové odměny u dohod
- Náhrada nákladů při výkonu práce na dálku
- Práce na dálku (§ 317)
- diskuze • odpovědi na dotazy
Pokyny pro semináře
Přihláška
Vyplněnou závaznou přihlášku odešlete nejpozději 3 pracovní dny před datem konání semináře. Po tomto termínu je možno se přihlásit pouze po telefonické domluvě. Evidence přihlášek probíhá podle data doručení. Doručení přihlášky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.
Úhrada
Platbu za objednané semináře provádějte až na základě faktury - daňového dokladu, který obdržíte na semináři nebo zaslaného po konání semináře na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Variabilním symbolem bude číslo zaslané faktury. V případě potřeby si vyžádejte zálohovou fakturu. Platbu v hotovosti uveďte do Poznámky.
Účastnický poplatek vracíme pouze v případě, že Vaše neúčast bude oznámena nejméně 3 pracovní dny předem.
Pokyny pro videosemináře
Objednávka
Po objednání videosemináře běžným způsobem přes webové stránky v sekci VIDEOSEMINÁŘE Vám zašleme odkaz s pokyny, kde se k videosemináři zaregistrujete a spustíte jej, zároveň Vám také zašleme e-mailem a fakturu. Doručení objednávky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.
Úhrada
Platbu za objednané videosemináře poukažte obratem - převodním příkazem na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Jako variabilní symbol uveďte číslo zaslané faktury.
Faktura - daňový doklad
Datum uskutečnění zdanitelného plnění je den přijetí platby nebo poskytnutí služby. Fakturu - daňový doklad obdrží každý účastník semináře, u videoseminářů e-mailem na adresu uvedenou v objednávce
Informace
Společnost ANAG, spol. s r. o. si vyhrazuje právo možné změny lektora. V tomto případě budou všichni přihlášení zájemci e-mailem informováni.
Dotazy
S případnými specifickými dotazy se můžete kdykoliv obrátit na operátorky centra zákaznické péče pro daný region -> viz sekce Kontakty -> Péče o zákazníky.Kontakt na technickou podporu k videoseminářům - bursa@anag.cz / tel. +420 585 757 440
- Datum konání: 14. května 2024, 9.00 - 14.00
- Variabilní symbol: 26223
- Stav: Připravujeme