MULTIKULTURNÍ KOMUNIKACE

Kurz na míru

Základní info

Anotace

Interaktivní kurz Multikulturní komunikace může být realizován jako

  • kurz o multikulturní komunikaci v širokém pojetí

a nebo jako

  • program zaměřený na jednu destinaci.

V takovém případě je zpravidla určen zaměstnancům, kteří se připravují na pracovní pobyt v konkrétní zemi (krátkodobý i dlouhodobý), případně zaměstnancům, kteří v dané lokalitě již působí. Tzn. jedná se zejména o manažery a odborníky, kteří v dané zemi spolupracují s místními zaměstnanci, vedou je a jednají s institucemi a obchodními partnery. Je potřebné, aby znali mentalitu obyvatelstva, místní zvyky, historii, kulturu a pravidla chování. Kurz může být určen také pro partnerky/partnery pracovníků, kteří v zemi budou pobývat dlouhodobě.

 

Cíle programu

  • Příprava na spolupráci a komunikaci v jiné kultuře
  • Seznámení se s kulturními rozdíly
  • Specifika manažerské práce a obchodních jednání

 

Obsah programu

Kulturní rozdíly obecně:

  • Základní informace o zemi, o jejím obyvatelstvu, kultuře a náboženství
    • pravidla a zvyklosti chování na veřejnosti a v soukromí
    • doporučení pro základní pravidla mezilidského jednání v neformální rovině (např. návštěva, pořádání společenského setkání, navazování neformálních vztahů)
    • role mužů a žen ve společnosti/rodině
    • citlivá témata pro konverzaci
    • politický systém, volby, významné politické strany, vztah k EU, vztah k okolním zemím
    • ekonomický systém
    • umístění úřadů a státních institucí
    • justice
    • školství a zdravotnictví
    • založení firmy v zemi
    • běžný život v zemi - využívání dopravy, nákupy, návštěva restaurací, běžné oblékání, používání kreditních karet, typické společenské události, kulturní a sportovní vyžití v zemi
    • sdělovací prostředky a internet v zemi

 

Specifika manažerské práce a obchodního jednání:

  • zvyklosti obchodního jednání a jeho specifika
    • jednání v týmu/samostatně, jazyk jednání, využití tlumočníka, určení času jednání, tolerance ke zpoždění, jednání se státními institucemi, písemné záznamy z jednání, potvrzování výsledků jednání, vztah k byrokracii, jednání s malou/velkou společností, postup jednání
    • etiketa obchodního jednání
      • předávání vizitek, oblékání v business sféře, chování vůči nadřízeným/podřízeným, vhodné dárky, je možné odmítnout pozvání na oběd/skleničku apod.
      • rizika při obchodních jednáních
      • zvyklosti při jednání se zaměstnanci a řízení zaměstnanců
        • očekávaná role manažera, jak jednat s pracovníky na stejné úrovni, jak s podřízenými
        • porovnání manažerských zvyklostí v dané zemi a v ČR
        • pozice odborů, jednání s odbory

 

Užitečné v této souvislosti může být i ... 

Metody          

  • interaktivní výklad 
  • trénink
  • praktická cvičení a případové studie

 

 

Klíčová slova

multikultura, multikulturní, zahraniční, ex-pat, ex-patriot, výjezd, diplomat, protokol, kultura, interkulturní, interkulturální, cross-culture, komunikace, obchodní jednání, adaptace, mentalita, zahraničí, rozdíly, zvyklosti, zvyky, management

MULTIKULTURNÍ KOMUNIKACE

Kontakt na dodavatele získáte po registraci

Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu EduCity.

Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci.

Nebo použijte poptávkový formulář.