Blue Ocean Strategy (BOS)

Inovace produktů a procesů, Kaizen a neustálé zlepšování

Již řadu let se diskutuje v podnikatelských kruzích na téma zvyšování konkurenčního prostředí, globalizace a snižování loajality zákazníků ke značkám. To přivedlo manažery řady firem ke snahám porazit konkurenci, nebo se jí vyrovnat snižováním nákladů a změnou přístupu k toku hodnot.
To mívá za následek "krvácení" v cenových válkách s konkurenty, rušení neefektivních činností a propouštění přebytečných zaměstnanců. Proto se takovému přístupu říká "plavat v rudém oceánu".
My se zaměříme na hledání způsobů, ne jak porazit konkurenci, ale jak ji vyřadit ze hry bez využití "krvavých praktik". Jinými slovy: "Jak plavat v modrém oceánu!"

Privátní školení a termíny na míru

Z důvodu dlouhodobě nízké poptávky po tomto školení nejsou v současné době vypisovány termíny pro veřejnost. Je však možné zrealizovat školení jako privátní, a to nejen formou uzavřeného firemního kurzu, ale také jako individuální konzultaci pro jednotlivce.

V případě kurzu na míru je níže uvedená osnova pouze inspirací. Finální obsah vzdělávání, jeho délka i termíny budou přizpůsobeny konkrétním vstupním znalostem, potřebám a cílům účastníků.

Cenovou nabídku vám rádi připravíme na základě vstupů zaslaných e-mailem nebo zadaných prostřednictvím poptávkového formuláře. Cena privátního školení vychází z náročnosti požadované obsahové náplně školení, časového rozsahu a celkového počtu přihlášených osob.

Lokalita, termín kurzu

Kontaktujte nás

Náplň kurzu:

Skrýt detaily
  • Teoretická část
  • Co to je modrý oceán
  • Zásadní rozdíly mezi rudým a modrým oceánem
  • Typy inovací a strategie modrého oceánu
  • Co to je užitek
  • Užitek pro zákazníky / užitek pro firmu
  • Šest úrovní užitku
  • Analytické nástroje
  • Hodnotová křivka odvětví (konkurence)
  • Výzkum trhu, firemní informační systém, databáze
  • SWOT analýza, brainstorming, graf Ishikava,
  • Strategie modrého oceánu
  • Základní vlastnosti dobré strategie
  • Hodnotová křivka strategie modrého oceánu a její interpretace
  • Praktický workshop
  • Formulování strategie modrého oceánu - I. část (jak na to)
  • Vytvořte si podmínky, bez kterých to nepůjde - proces změny firemní kultury
  • Formulování strategie modrého oceánu - II. část (jak na to)
  • Vytvořte si nový tržní prostor
  • Překonejte omezení strategického plánování
  • Navrhněte varianty a vyberte tu nejlepší
  • Naplánujte strategii prosazení (test užitku, určení nákladů, stanovení ceny, vstup na trh)
  • Realizujte stanovené strategie
  • Závěr
  • Diskuse, shrnutí, závěr
Časový rozvrh:
3 dny (9:00hod. - 17:00hod.)