Jak pravidla uplatňování DPH ovlivňují vykazování INTRASTATU – pro pokročilé

Sleva Prezenčně

Lektoři

Marek Reinoha

Marek Reinoha

Detail lektora

Termín

31. 5. 2024; 9:00–13:00

Místo konání

SMOSK (K Centrum), Senovážné náměstí 23, 110 00 PRAHA 1 - Nové Město

Počet výukohodin

4

Program

Základní definice nutné k výkladu:
• definice předmětu vykazování, tedy obchodních transakcí, které zpravodajské jednotky pro účely vykazování musí sledovat,
• definice místa plnění při dodání zboží do jiného členského státu EU a při pořízení z jiného členského státu EU a při třístranných a vícestranných obchodech,
• definice přemístění zboží z pohledu zákona o DPH,
• pravidla uplatňování DPH při poskytování služby práce na movité věci,
• definice místa plnění při dovozu ze třetí země a při vývozu do třetí země.

Příklady složitějších transakcí jak z pohledu uplatňování DPH, tak z pohledu vykazování INTRASTATU:
• pohyb zboží z tuzemska do jiného členského státu EU na základě smluv, do kterých vstupují dvě české zpravodajské jednotky,
• pohyb zboží z jiného členského státu EU do tuzemska na základě smluv, do kterých vstupují dvě české zpravodajské jednotky,
• pohyb zboží z tuzemska do jiného členského státu EU, při kterém kupujícímu z jiného členského státu EU v tuzemsku vzniká povinnost registrace k DPH,
• pohyb zboží z jiného členského státu EU do tuzemska, při kterém prodávajícímu z jiného členského státu EU v tuzemsku vzniká povinnost registrace k DPH,
• pohyby zboží mezi tuzemskem a jiným členským státem EU za účelem poskytování služby práce na movité věci v případech, kdy se zboží po poskytnutí služby vrací objednateli služby,
• pohyby zboží mezi tuzemskem a jiným členským státem EU za účelem poskytování služby práce na movité věci v případech, kdy se zboží po poskytnutí služby nevrací objednateli služby,
• přemístění zboží mezi tuzemskem a jiným členským státem EU (různé varianty),
• dovoz zboží ze třetí země s propuštěním do celního režimu volného oběhu v jiném členském státě EU a následným dopravením do tuzemska,
• vývoz zboží z tuzemska do třetí země s podáním celního prohlášení na propuštění do celního režimu vývozu v jiném členském státě EU a další složitější transakce.

Vliv data vniku daňové povinnosti na aplikaci definice referenčního období.

Opravy výkazů INTRASTAT ve vazbě na změnu základu DPH.

Odpovědi na dotazy.

Určeno

Seminář je určen pracovníkům výrobních a obchodních společností, kteří se zabývají vykazováním údajů pro statistiku vnitrounijního pohybu zboží, případně zástupcům těchto společností, kteří potřebují prohloubit dosavadní znalosti a rozšířit je o nové rozměry.

Přínos/cíl

Zákon o dani z přidané hodnoty definuje dva typy dodání zboží, dodání s přepravou a dodání bez přepravy. Skutečnost, zda se jedná o dodání s přepravou nebo bez přepravy, má vliv nejen na identifikaci místa plnění, ale i na to, zda dodání je či není předmětem vykazování INTRASTATU.
A takových dopadů pravidel uplatňování na vykazování INTRASTATU je daleko více.
Cílem semináře je na příkladech obchodních transakcí právě tyto vazby a souvislosti vysvětlit.

Seminář tedy není zaměřen na výklad základních pravidel vykazování INTRASTATU a definici jednotlivých údajů, které se do výkazů uvádějí, ale nabízí pouze složitější obchodní situace, které při vnitrounijním obchodě mohou nastávat.

Poznámka

Samozřejmostí je občerstvení, podkladové materiály a osvědčení o absolvování pro každého účastníka.

Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmínkách).

Dopravní spojení

Tramvaje č. 3, 5, 6, 9, 14 a 24 do zastávky Jindřišská nebo metro A – Můstek (výstup do středu Václavského náměstí) a Jindřišskou ulicí nebo metro B – Náměstí Republiky (výstup k Masarykovu nádraží) a Dlážděnou ulicí nebo metro C – Hlavní nádraží a přes Vrchlického sady a Jeruzalémskou ulicí.

+

2 390 Kč bez DPH

1 912 Kč bez DPH

2 314 Kč s DPH


Potřebuji poradit
Cenové varianty

Termíny

31. 5. 2024
Praha
31. 5. 2024
Online
11. 10. 2024
Online
11. 10. 2024
Praha

Cenové varianty

240351X

2 390 Kč

1 912 Kč

cena bez DPH

2 892 Kč

2 314 Kč

cena s DPH

Doporučujeme

Nejčastější dotazy

Jak získat automatickou slevu?

Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.

Jakým způsobem lze provést objednávku?

Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.

Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).


Jaké oddělení mám kontaktovat?

+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech

+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.

+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů

+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.

+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.

Jak objednat zakázkové školení?

Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická – zakazky@vox-kurzy.cz

V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?

Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.

V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).

Spolupracujeme

International Education Society Wolters Kluwer PKF APOGEO