Š Předmatematické představy

kurz

Základní info

Využití pohádek v předmatematické gramotnosti
Cíl:1)využít přesahů předčtenářské a předmatematické gramotnosti, 2)rozvinout potřebné schopnosti důležité pro nástup školní matematiky( viz východiska)
Východiska:
Analýza neúspěchů žáků v matematice odkryla sníženou schopnost žáků tvořit a zpracovávat a dále strukturovat představy časoprostorové i kvantitativní v kontextu žákovské reality. K překonání těchto úskalí musí být zapojeny mateřské školy tak, aby dané schopnosti započaly cíleně rozvíjet v rámci možností dané věkové skupiny, aniž by se řešily slovní úlohy nebo zjednodušené matematické úlohy.
Účastníci se seznámí s různými aktivitami, které rozvíjejí u dětí schopnost registrovat kvantitu v toku řeči, tvořit a zpracovávat časoprostorové představy a tyto představ komunikovat jedním z komunikačních kódů (mluva, pantomima, dramatizace, graficky). V průběhu praktické části si účastníci osvojí základy pedagogické diagnostiky zaměřené na vybrané téma. Dále odkryjí v diskusi možnosti, jak výsledkům přizpůsobit týdenní případně individuální plnán v mateřské škole.
Struktura kurzu o rozsahu 8 vyučovacích hodin:
2h seznámení s aktivitami různých typů v rámci dílny
2 h ukázka práce s dětmi a její rozbor včetně hledání alternativ
2 h vše bude propojeno s terorií (matematika, kognitivní a vývojová psychologie)
2h na závěr vytvoříme zásobník aktivit v návaznosti na různé literární zdroje i s ohledem na roční období a na různé úrovně rozvoje dětí
Předmatematická gramotnost mimo prostředí třídy
Východiska:
Analýza praxe ukázala, že není cíleně využíváno velkého otevřeného prostoru pro rozvoj specifických schopností dítěte významných pro nástup školní matematiky. Dítě nemůže vytvářet potřebné prostorové představy pouze v uzavřených prostorách školy. Tvořit představy ve velkém otevřeném či polozavřeném prostoru je pro dítě náročné a kvalita reakcí v uzavřeném a v otevřeném prostoru se významně liší. Proto je potřeba posílit zkušenost dítěte v prostoru mimo třídu v rámci cílených aktivit.
Cíl: Naučit se 1) rozvíjet schopnosti významné pro nástup školní matematiky ve velkém otevřeném prostoru dominantně na bázi kineze, případně s využitím transformace 3D- 2D nebo velikostní transformace s propojením na rozvoj potřebné slovní zásoby; 2) plánovat a vyhodnocovat předmatematické aktivity vně budovy školy.
Vyjdeme z teorie a v rámci dílny i ukázky odkryjeme podstatu vybraných aktivit; k outdoorovým aktivitám patří i zásady bezpečnosti. Analýzy praktické části bude využito rozvinutí teoretické části tak, aby bylo možné podle získaných materiálů zahrnout outdoorové vzdělávání do programů ŠVP i do programů pro školy v přírodě případně do akcí podporujících spolupráci mateřské školy s rodiči. Zásobník aktivit bude zčásti předveden do ukázkové struktury blízké projektům nebo poloprojektům. Účastníci se seznámí nejen s pozitivy, ale i s nutnými podmínkami pro realizaci i s případnými úskalími např. při práci ve věkově heterogenních kolektivech s větším věkovým rozpětím než 2 roky. Kurz je připraven tak, aby mohl být co nejdříve využíván v rámci MAPů, umožňuje i spolupráci se ZŠ.
1 h úvod s teoretickým základem
1 h přímá práce s dětmi
1h rozbor, alternativy k ukázce
1h projekt, poloprojekt v outdoorovém prostředí a jeho účinnost
2 h outodoorové aktivity se zaměřením na rozvoj PMG – výběr, řazení v gradaci, alternaci, frekvence
2 h systemizace poznatků, plánování, zabezpečení akce

Š Předmatematické představy

Vybraný termín:

 Plzeňský kraj Upřesnující informace k termínu

Cena
2 500 Kč + 0% DPH

Kontakt na dodavatele získáte po registraci

Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu EduCity.

Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci.

Nebo použijte poptávkový formulář.