Zákoník práce z pohledu praxe v roce 2024 – pro pokročilé
Vaše příležitost zapojit se do diskuze.
V případě zájmu budete mít též možnost si svoje znalosti ověřit formou zkušebního testu.
Lektoři
Mgr. Vladimír Černý
Termín
14. – 15. 8. 2024; 9:00–16:00
Počet výukohodin
12
Program
Zákoník práce:
Aktuální stav právní úpravy v roce 2023
• všeobecná ustanovení zákoníku práce – smluvní volnost, závislá práce, vzdání se práva, veřejný pořádek, zakazuje se x nepřihlíží se, účastníci pracovněprávních vztahů, zastupování, základní zásady, odbory, rovné zacházení, diskriminace.
Pracovní poměr:
Postup před vznikem pracovního poměru, příslib zaměstnání – jednání naoko a jednání za pět minut dvanáct
• vznik pracovního poměru
• pracovní smlouva
• zkušební doba
• povinnost informování
• doba určitá
• převedení na jinou práci
• pracovní cesta
• přeložení
• skončení pracovního poměru
• odstupné
• odvolání
• konkurenční doložka
• dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr.
Práce z domova v roce 2023.
Pracovní doba:
Pracovní doba a doba odpočinku
• rozvržení pracovní doby, formy a úprava odpočinku zaměstnance
• práce přesčas, noční práce, pracovní pohotovost
• evidence pracovní doby.
Pružná pracovní doba po novelizaci.
Doručování v pracovněprávních vztazích dle novelizace zákoníku práce.
Lhůty a doby dle novelizace zákoníku práce.
Sdílené pracovní místo – nový institut v pracovním právu.
Dovolená její určování a čerpáni aktuálně.
Péče o zaměstnance a odborný rozvoj zaměstnanců.
Přechod práv a povinností v pracovněprávních vztazích dle novelizace zákoníku práce.
Odbory a zaměstnavatel:
Práva a povinnosti, kolektivní vyjednávání
• práva a povinnosti účastníků pracovněprávních vztahů – zaměstnanci, zaměstnavatelé, postavení vedoucího zaměstnance.
Vnitřní předpisy, pracovní řád, osobní spis, pracovní posudek
• ochrana majetkových zájmů zaměstnavatele a ochrana osobních práv zaměstnance.
Náhrada škody:
Prevence, odpovědnost za škodu, dohoda o odpovědnosti, dohoda o odpovědnosti za ztrátu svěřených předmětů, náhrada škody – dle novelizace zákoníku práce.
Odměňování za práci:
Mzda, plat, příplatky
• náhrada výdajů poskytovaných zaměstnanci v souvislosti s výkonem práce
• překážky v práci.
Bezpečnost a ochrana zdraví při práci:
Prevence, předcházení, povinnosti zaměstnavatele, práva a povinnosti zaměstnance • stres v pracovním právu a s tím spojené povinnosti zaměstnavatele.
Odpovědi na dotazy.
Určeno
Seminář je určen především „lidem z praxe“, u nichž se předpokládá, že mají znalosti v oblasti pracovního práva: tedy především zkušenějším personalistům, podnikovým právníkům, advokátům, mzdovým účetním, řídícím pracovníkům.
Přínos/cíl
Na semináři si rozšíříte i prověříte svoje znalosti. Budete mít příležitost se aktivně zapojit do diskuze. Jednotlivé odborné bloky budou doplňovány nejen příklady z praxe, ale i s tím související aktuální judikaturou.
Jako studijní materiál obdržíte ÚZ – Zákoník práce (vyd. Sagit, a. s.).
Poznámka
Samozřejmostí je občerstvení, podkladové materiály a osvědčení o absolvování pro každého účastníka.
Pokud neobdržíme písemné storno, je objednavatel povinen uhradit plnou cenu dle zaslané objednávky/faktury (více v Obchodních podmínkách).
Dopravní spojení
Tramvaje č. 3, 5, 6, 9, 14 a 24 do zastávky Jindřišská nebo metro A – Můstek (výstup do středu Václavského náměstí) a Jindřišskou ulicí nebo metro B – Náměstí Republiky (výstup k Masarykovu nádraží) a Dlážděnou ulicí nebo metro C – Hlavní nádraží a přes Vrchlického sady a Jeruzalémskou ulicí.
Termíny
Cenové varianty
Doporučujeme
2 690 Kč
cena bez DPH
2 690 Kč
cena bez DPH
4 790 Kč
cena bez DPH
Nejčastější dotazy
Jak získat automatickou slevu?
Zaregistrujte se do našeho klientského konta a my vám každých 14 dní zašleme nabídku zlevněných kurzů. Slevy dosahují až 40 % z původní ceny kurzu bez DPH. Seznam všech slev naleznete v tomto odkazu.
Jakým způsobem lze provést objednávku?
Pro rychlejší komunikaci preferujeme:
E-shop: Přednostně přijímáme objednávky provedené prostřednictvím formuláře v našem webovém obchodu.
Další způsoby objednání:
Tištěná přihláška: Je možné zaslat poštou, případně předat osobně v kanceláři VOX před začátkem semináře (podrobnosti zde).
E-mailem: na adresu prihlaska@vox-kurzy.cz (nutné náležitosti naleznete zde).
Jaké oddělení mám kontaktovat?
+420 226 539 670 | info@vox-kurzy.cz
Pro obecné informace o kurzech
+420 226 539 691 | prihlaska@vox-kurzy.cz
Pro registrace, změny objednávek a fakturace.
+420 226 539 672 | realizace@vox-kurzy.cz
Ohledně realizace distančních i prezenčních kurzů
+420 226 539 679 | produkty-hard@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu hard skills kurzů.
+420 226 539 689 | produkty-soft@vox-kurzy.cz
Informace o obsahu kurzů měkkých dovedností.
Jak objednat zakázkové školení?
Podrobné informace a objednávky vyřizuje naše manažerka pro zakázkové vzdělávání Romana Aulická – zakazky@vox-kurzy.cz
V čem se liší zakázkový kurz od otevřeného školení?
Otevřené kurzy mají pevně stanovený čas, místo konání a obsah školení. K dispozici jsou v e-shopu a účastnit se jich může kdokoliv.
V případě zakázkových kurzů si klient stanoví čas, místo, obsah školení, vybere si lektora a zvolí si rozsah školení. Vše s asistencí našich odborníků pro firemní vzdělávání, kteří pomáhají nastavit efektivní školící plán (vhodné pro větší skupiny a objednávky tvořené na míru).
Spolupracujeme