Vyřizování stížností a reklamací zákazníků

Kurz na míru

Základní info

Určeno:
Pracovníkům reklamačních oddělení zákaznických center, prodejcům a obchodním zástupcům. Pracovníkům státní správy a samosprávy. Limitovaný počet účastníků.


Cíle semináře:
Naučíte se zvládat vyřizování stížností a reklamací.


Obsah:
Význam zákazníkových stížností
Reakce nespokojených zákazníků
Verbální a neverbální stížnost
Snižování napětí - zvládání emocí
Dovednost formulovat stížnost jako řešitelný problém
Pravidla postupu efektivního vyřizování stížností
Nácvik jednání


Metody:
Výklad, moderovaná diskuze, nácviky komunikačních dovedností a řešení modelových situací, videozáznamy a následný rozbor dosažených výsledků.


Rozsah semináře: 1 den


Popis:
V konkurenčním prostředí firmy věnují nemálo energie i finančních prostředků vytváření pozitivního image a okruhu stálých zákazníků. Stálí zákazníci a klienti jsou základním zdrojem stability firem a organizací.

(Pracovníci stabilních, perspektivních firem mají větší pocit sebedůvěry a životní jistoty, než pracovníci firem s nejistou budoucností. Mají silnější pocit sounáležitosti se svou firmou a jsou více motivování k práci pro firmu, jsou tvořivější. Stabilita ovlivňuje je i úroveň kooperace ve firmě, kvalitu práce i produktivitu.)

Přirozeným zdrojem stálých zákazníků jsou sice zákazníci spokojení, ale šíři okruhu stálých zákazníků a pověst firmy významněji ovlivňují zákazníci nespokojení. Ti o své nespokojenosti informují široký okruh známých a kolegů. Nejčastějším a současně nejintenzivnějším popudem k jejich nespokojenosti je způsob, jakým byla vyřízena jejich stížnost či reklamace. O konečných pocitech zákazníka v těchto případech nerozhoduje ani tak nákladnost řešení, ale daleko více způsob, jakým s ním bylo při vyřizování jeho stížnosti zacházeno.

Vyřizování stížností a reklamací zákazníků

Kontakt na dodavatele získáte po registraci

Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu EduCity.

Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci.

Nebo použijte poptávkový formulář.